Pyramid shape monument in Argolis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η περιήγηση, το 1875, του Αυστριακού αξιωματικού και συγγραφέα Amand von Schweiger Lerchenfeld (1846-1910) στην Ελλάδα οδήγησε στο έργο του «Griechenland in Wort und Bild». Ένα από τα χαρακτικά που εικονογραφούν αυτή την έκδοση αφορά την «πυραμίδα» του Ελληνικού, στην περιοχή της Αργολίδας. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, πρόκειται για τα υπολείμματα ενός οχυρού, του τύπου των μικρών φρουρίων, τα οποία έλεγχαν τους οδικούς άξονες, κατά τον 4ο αιώνα π.Χ., σε αυτήν την περιοχή. Το μνημείο βρίσκεται στην οδική αρτηρία που ένωνε το Άργος με την, επίσης, αρχαία πόλη της Τεγέας, στην Αρκαδία. Πρόκειται, ουσιαστικά, για πυργόσχημο κτίσμα με κύρια είσοδο στα ανατολικά, προς τη θάλασσα, το οποίο αποτελείται εσωτερικά από ένα στενόμακρο διάδρομο που οδηγεί σε μια μικρότερη πυλίδα, ανοιγμένη στο νότιο τοίχο του κυρίως, τετράγωνου, χώρου. Αρχαιομετρικές έρευνες, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 χρονολόγησαν το μνημείο στα μέσα της 3ης χιλιετίας π.Χ., αλλά η υψηλή αυτή χρονολόγηση δεν έχει επαληθευτεί. Παραταύτα στο διαδίκτυο κερδίζει έδαφος η άποψη πως η «πυραμίδα» του Άργους είναι παλαιότερη των Αιγυπτιακών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η "πυραμίδα" της εικόνας μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για να προσεγγίσουν οι μαθητές/τριες ένα ενδιαφέρον φαινόμενο. Πολλές φορές επιστημονικά δεδομένα είτε παρερμηνεύονται, είτε αναπλαισιώνονται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος υπακούει σε μια συγκεκριμένου τύπου ιδεολογική χρήση του παρελθόντος και εξαίρει την πολιτισμική πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων. Ο ρόλος του διαδικτύου είναι πολύ σημαντικός προς αυτήν την κατεύθυνση καθώς ανάλογες ερμηνείες διαδίδονται ταχύτατα και αποκτούν μια επίφαση κύρους. Έτσι στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια αρχαιομετρική έρευνα της συγκεκριμένης "πυραμίδας" που πιθανολόγησε μια αρκετά πιο πρώιμη χρονολόγησή της, σε σχέση με την επιστημονικά αποδεκτή για τον 4ο αι. π.Χ., δημιούργησε μια διαδεδομένη στο διαδίκτυο "πίστη" πως αυτή αποτελεί απόδειξη ότι οι Έλληνες προηγήθηκαν των Αιγυπτίων στην κατασκευή πυραμίδων. Ο προβληματισμός, αυτός στη διπλή του διάσταση, πρώτα περί της πολιτισμικής πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων και ύστερα για τη χρήση του διαδικτύου σε σχέση με την πρόσληψη του παρελθόντος, προτείνεται να τεθεί στους μαθητές. Αυτοί θα κληθούν να διερευνήσουν, συνεργατικά, τις διαστάσεις του συγκεκριμένου φαινομένου με βάση την "πυραμίδα" της Αργολίδας, αλλά και επιπλέον παραδείγματα ιστορικής αναπλαισίωσης που θα εντοπιστούν στο διαδίκτυο, ή σε άλλες πηγές, είτε από τον εκπαιδευτικό, είτε από τους ίδιους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE