Η προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Κανάρη μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία στο κεφάλαιο «Η Ελληνική Επανάσταση» (1821μ.Χ -1829 μ.Χ), με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τον μακροχρόνιο, άνισο, με κορυφώσεις ηρωισμού και βαρύτατες θυσίες αγώνα των Ελλήνων, που κατέληξε στη δημιουργία ενός μικρού σε έκταση κράτους, όπου γύρω του συγκεντρώθηκε όλος ο Ελληνισμός. Η προσωπογραφία μπορεί να ενταχθεί σε φύλλο εργασίας και να πλαισιωθεί με δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης όπως (ενδεικτικές): 1. Αφού διαβάσετε το άρθρο της Κ. Αδαμοπούλου- Πούλου «Κωνσταντίνος Κανάρης 1795-1877»(Ελευθεροτυπία, περιοδικό Ιστορικά, «Οι ναυμάχοι του 1821»,τεύχος 178, 27/3/2003) και παρακολουθήσετε από την σειρά «Εκπομπές που αγάπησα» (οπτικοακουστικό αρχείο ΕΡΤ) αποσπάσματα του αφιερώματος στον Κων/νο Κανάρη, από τη σειρά «η Ιστορία της Επανάστασης του 1821 μέσα από τους ήρωες» της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης το αφιέρωμα «Κων/νος Κανάρης 1795-1877» να παρουσιάσετε με λόγο, εικόνα και ήχο τον ήρωα Κωνσταντίνο Κανάρη. 2. Να γράψετε ένα μικρό άρθρο απάντηση στο ερώτημα «Τι ήταν το πυρπολικό;» αφού συμβουλευτείτε: Νίκος Βασιλάτος «Τα πυρπολικά-η πλωτή βόμβα» (»(Ελευθεροτυπία, περιοδικό Ιστορικά, «Οι ναυμάχοι του 1821», τεύχος 178, 27/3/2003) και το λήμμα «Πυρπολικό» της Βικιπαίδειας. 3. Να δημιουργήσετε μια παρουσίαση με τίτλο «Ο Κανάρης και τα κατορθώματά του όπως τα είδαν οι ζωγράφοι Κων/νος Βολανάκης, Νικηφόρος Λύτρας, Peter Von Hess».