Apium
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Apium είναι ένα γένος των περίπου 20 είδη των ανθοφόρων φυτών της οικογένειας Apiaceae, στην οποία κατατάσσεται και το σέλινο. Ευδοκιμεί στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική, τη Νότια Αμερική και την Αυστραλία. Είναι μεσαίου μεγέθους φυτά, διετή ή πολυετή, που αναπτύσσονται σε υγρό έδαφος. Αναπτύσσονται μέχρι 1 m ύψος και έχουν πτεροειδή φύλλα και μικρά λευκά λουλούδια. Μερικά είδη είναι το σέλινο, η σελινόριζα και το κινέζικο σέλινο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Γίνεται αναζήτηση και αναγνώριση στο διαδίκτυο του Apium. Οι εκπαιδευόμενοι/ες φυτεύουν το γνωστό μας σέλινο σε γλάστρες ή στην αυλή του σχολείου και παρακολουθούν την ανάπτυξή του, μέχρι και την ανθοφορία του.
Οι εκπαιδευόμενοι/ες φέρνουν συνταγές με σέλινο (χοιρινό με σέλινο, χορτόσουπα, χυμό με σελινόριζα κ.λπ.). Εμπλουτίζουν αυτές τις συνταγές και με άλλα λαχανικά και δημιουργούν το δικό τους βιβλίο μαγειρικής λαχανικών.
Κάθε εκπαιδευόμενος μαγειρεύει ένα φαγητό, γλυκό ή φτιάχνει χυμό με λαχανικά και το φέρνει στο σχολείο. Οι καλεσμένοι στο υγιεινό γεύμα μπορεί να είναι και γονείς.
Έρχεται στο σχολείο καλεσμένος διατροφολόγος, για να συζητήσει με τους εκπαιδευόμενους τη βαρύτητα και τη σημασία των λαχανικών με τις πολύτιμες βιταμίνες τους στη διατροφή μας.
Γίνεται αναφορά στην ονομασία των φυτών (γένος, οικογένεια). Οι εκπαιδευόμενοι/ες βρίσκουν ενδημικά φυτά του τόπου τους, μαθαίνουν την επιστημονική ονομασία τους. Τυπώνουν φωτογραφίες και πληροφορίες για αυτά και τα αναρτούν στο ταμπλό της τάξης ή του διαδρόμου του σχολείου.
Επιλέγουν φυτά (λαχανικά, λουλούδια, βότανα) τα οποία έχουν δει ζωντανά ή σε φωτογραφία και τα ζωγραφίζουν σε καμβά με λάδι. Η έκθεση δημοσιοποιείται στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου.
Ίσως ήρθε η ώρα να επικαιροποιηθεί το παλιό γνωστό φυτολόγιο. Στις σελίδες του υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν φύλλα και βλαστοί λαχανικών, η ονομασία και τα χαρακτηριστικά τους.
Οι μαθητές/τριες σε ομάδες συζητούν τη σημασία της φωτοσύνθεσης στη διατροφή μας και στη ζωή του πλανήτη. Οι απόψεις και οι ιδέες τους ανακοινώνονται στην ολομέλεια ή στην πιθανή πλατφόρμα επικοινωνίας της τάξης.
Φωτογραφίζουν λαχανικά και αυτές τις φωτογραφίες τις αναρτούν στο blog του σχολείου, με σχόλια όπως "Μην ξεχνάς λαχανικά να φας", "Φρέσκα λαχανικά, νόστιμα και υγιεινά" κ.λ.π.. Εκεί μπορούν να αναρτήσουν συνταγές μαγειρεμένων λαχανικών και θρεπτικές σαλάτες με λαχανικά.
Κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο για τα λαχανικά και τις βιταμίνες που μας προσφέρουν, καθώς και για την προσφορά κάθε μιας από αυτές τις βιταμίνες στον οργανισμό μας. Γίνεται ειδική αναφορά στη σημασία και την προτίμηση της φυσικής πρόσληψης, σε αντιπαράθεση με την πρόσληψη χαπιών, στην οποία καταφεύγουμε μόνον όταν υπάρχει ανάγκη.


TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/584
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Health Education Health EducationHealth Education > Nutrition NutritionNutrition > Eating habits Eating habitsEating habits
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
psychomotor
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE