Ancient theatre of Dodoni
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αρχιτεκτονικό σχέδιο του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης, η φωτογραφία του οποίου έχει δημοσιευθεί σε σύγγραμμα περιηγητών του 1830. Το θέατρο κατασκευάστηκε τον 3ο αιώνα π.Χ., κατά το χρονικό διάστημα στο οποίο βασιλιάς της Ηπείρου ήταν ο Πύρρος. Πρόκειται για μια κατασκευή μεγάλου μεγέθους, συγκρίσιμη με αυτή του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου. Το οικοδόμημα καταστράφηκε και επισκευάστηκε δύο φορές. Η πρώτη προσπάθεια επισκευής του αποδίδεται στο βασιλιά Φίλιππο Ε΄ της Μακεδονίας ενώ κατά τη δεύτερη ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος επέτρεψε τη μετατροπή του σε αρένα. Ο τοίχος που υψώθηκε στη θέση των πρώτων καθισμάτων για την προστασία των θεατών υπάρχει ακόμη και σήμερα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας κατά τη γνωριμία των μαθητών/τριών με αντιπροσωπευτικά δείγματα της αρχιτεκτονικής της αρχαίας Ελλάδας, τη σύγκριση κτιρίων διαφόρων ρυθμών και σχεδίων σε συσχετισμό με τη χρήση τους, την κατανόηση της αρχαίας αρχιτεκτονικής και της σχέσης μορφής-λειτουργίας των κτιρίων.
Επιπλέον η πληροφόρησή τους σχετικά με τις εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων μπορεί να οδηγήσει σε αναζήτηση πληροφοριών σχετικά τη γέννηση, την ανάπτυξη, τη λειτουργία του αρχαίου θεάτρου και την κεφαλαιώδη σημασία που αποδίδονταν στο θεατρικό λόγο για τη μόρφωση και την παιδεία των πολιτών.
Παράλληλα η σύγκριση της κάτοψης του συγκεκριμένου θεάτρου με κάποιο άλλο αρχαίο θέατρο, όπως αυτό της Επιδαύρου, η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με το χώρο του θεάτρου και του αρχαίου δράματος μπορεί να οδηγήσει σε συμπεράσματα για την αρχιτεκτονική των οικοδομημάτων στον ελληνικό χώρο και στον εντοπισμό γνωρισμάτων της ελληνικής αρχιτεκτονικής σε κατασκευές όπως είναι τα αρχαία θέατρα, μέσα από την καταγραφή των ομοιοτήτων (αρχιτεκτόνημα που συνίσταται από μια υπαίθρια αμφιθεατρική κατασκευή ημικυκλικής κάτοψης γύρω από μια κυκλική πλατεία) αλλά και διαφορών τους (που σχετίζονται κυρίως με τη χρήση και εν γένει αξιοποίησή τους).
Αντίστοιχα η σχετική έρευνα των μαθητών/τριών μπορεί να προχωρήσει σε θέματα εμβάθυνσης γύρω από την αξιοποίηση των αρχαίων θεάτρων (ως χώροι διεξαγωγής θρησκευτικών τελετουργιών, αγώνων μουσικής και ποίησης, θεατρικών παραστάσεων, συνελεύσεων του δήμου ή της βουλής της πόλης-κράτους, ακόμα και ως αγορά) αλλά και σε θέματα που αφορούν τη γέννηση και εξέλιξη της ιστοριογραφίας και του δράματος, τη θεατρική τέχνη και την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, όπως και την επικαιρότητα και διαχρονική αξία του αρχαίου θεάτρου αλλά και τον σύγχρονο τρόπο παρουσίασης έργων του αρχαίου δραματολογίου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1830 μ.Χ. (final)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE