Βλασσης Φρυσιρας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για εικόνα ενός πίνακα (λάδι σε καμβά, 160x120εκ.) του Χρόνη Μπότσογλου, καθηγητή ζωγραφικής και διατελέσαντα πρύτανη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Αφορά την προσωπογραφία του νομικού και συλλέκτη έργων τέχνης Βλάσση Φρυσίρα. Η ρεαλιστική αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής από τον Χρ. Μπότσογλου με τη χρήση απλών γραμμών, περιορισμένων χρωμάτων και την αποφυγή λεπτομερειών, προσφέρει πληροφορίες τόσο για την καλλιτεχνική πορεία του ίδιου του εικαστικού όσο και για τις τάσεις, τα πρόσωπα και τη φιλοσοφία της σύγχρονης ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής (μετά το 1940) που βρίσκεται συγκεντρωμένη στη συλλογή του ομώνυμου Μουσείου (Φρυσίρα) στην Αθήνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Παράλληλα με την αξιοποίηση του ψηφιακού αντικείμενου στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής -με το στόχο της γνωριμίας των μαθητών/τριών με ονόματα και αντιπροσωπευτικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών και την εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά τεχνοτροπιών και εκδηλώσεων της σύγχρονης τέχνης- η περιγραφή και σύγκριση της πινελιάς, της υφής της ζωγραφικής επιφάνειας και της χρήση των χρωμάτων μπορεί να δώσει το έναυσμα για τη διατύπωση υποθέσεων σχετικά με τα συναισθήματα των συμμετεχόντων κατά τη δημιουργία του έργου (ζωγράφος και μοντέλο) αλλά και για τον ενδεχόμενο διάλογο που μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσά στους σε τρία διαφορετικά στάδια (πριν τη δημιουργία, κατά την ώρα της δημιουργίας και μετά από αυτήν). Τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών στην παραγωγή αντίστοιχων κειμένων μπορεί επίσης να παρακινήσει η ένταξη των σχετικών διαλόγων στα πλαίσια δημιουργίας ενός κόμικ με πρωταγωνιστές τον ζωγράφο και τον συλλέκτη. Στον εμπλουτισμό των σχετικών διαλόγων μπορεί να συμβάλλει επίσης η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από την προσωπικότητα των δύο πρωταγωνιστών η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της πρόσβασης σε συνεντεύξεις τους που διατίθενται στο διαδίκτυο.
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί παράλληλα να αποτελέσει αφορμή για μια συζήτηση γύρω από το θέμα της σχέσης του καλλιτέχνη και του συλλέκτη αλλά και του χαρακτήρα που αυτή μπορεί να πάρει στο πέρασμα του χρόνου. Έχοντας ως συνδετικό κρίκο αυτής της σχέσης την ύπαρξη ενός έργου τέχνης μπορούν να αναπτυχθούν διαφορετικά επιχειρήματα ανάμεσά τους, τα οποία θα κληθούν οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν κατά τη δραματοποίηση μιας υποτιθέμενης συνάντησής τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1988 μ.Χ (final)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Dialogue DialogueDialogue
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Digital texts Digital textsDigital texts
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Argumentative texts Argumentative textsArgumentative texts
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Theater and other forms of Art Theater and other forms of ArtTheater and other forms of Art
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE