Γιωργος Σαββιδης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο ψηφιακό αντικείμενο αποτυπώνεται η μορφή του Γιώργου Σαββίδη (1929-1995), μελετητή και καθηγητή της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Πρόκειται για ζωγραφική δημιουργία (λάδι σε καμβά, 104x85εκ.) του εικαστικού Χρόνη Μπότσογλου (Θεσσαλονίκη, 1941), όπου καταγράφονται χαρακτηριστικά της τέχνης του καθηγητή ζωγραφικής και διατελέσαντος πρύτανη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Παράλληλα οι επιλογές του συμβάλλουν στην προβολή διαφορετικών διαστάσεων της ταυτότητας του εικονιζόμενου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από το ανεπιτήδευτο ντύσιμο και τη χρήση του βάζου με τα τριαντάφυλλα ενώ η ύπαρξη της φιγούρας μιας γοργόνας αλλά κυρίως η μορφή του Αλεξανδρινού ποιητή Κ.Π.Καβάφη στο ασπρόμαυρο φόντο υπαινίσσονται επιπλέον στοιχεία από το βιογραφικό του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αξιοποίηση της προσωπογραφίας του Γ.Σαββίδη θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για τη γνωριμία των μαθητών/τριών με το έργο του Κ.Π.Καβάφη. Η διερεύνηση των εικαστικών επιλογών του Χρ.Μπότσογλου -μέσα από τις οποίες η ζωγραφική επιφάνεια επιμερίζεται σε επιμέρους τμήματα για την καταγραφή υπαινικτικών σχολίων, όπως αυτό που αφορά την παρουσία του Κ.Π.Καβάφη στη ζωή του Γ.Σαββίδη- μπορεί να προσφέρει το πρώτο έναυσμα για την αναζήτηση πληροφοριών γύρω από τη συμβολή του Γ.Σαββίδη στη μελέτη και την επιμέλεια της έκδοσης των ποιημάτων του Αλεξανδρινού ποιητή. Προς την ίδια κατεύθυνση μπορεί να κινηθεί και η ακρόαση της απαγγελίας ποιημάτων του Κ.Π.Καβάφη από τον Γ.Σαββίδη όπως επίσης και η ανάγνωση κειμένων του επιμελητή.
Από την άλλη πλευρά το ίδιο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής αναφορικά με το στόχο της γνωριμίας των μαθητών/τριών με ονόματα και αντιπροσωπευτικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών και την εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά τεχνοτροπιών και εκδηλώσεων της σύγχρονης τέχνης. Έτσι στο συγκεκριμένο έργο του Χρ.Μπότσογλου εκτός από τον ανθρωποκεντρικό του προσανατολισμό, που είναι διάχυτος εξάλλου στο συνολικό του έργο, οι μαθητές/τριες μπορούν να εντοπίσουν στοιχεία από την πρώτη περίοδο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας, όπως η παραστατικότητα και η ρεαλιστική αναπαράσταση της πραγματικότητας. Επιπλέον η διερεύνηση του μετέπειτα έργου του μπορεί να οδηγήσει σε συγκρίσεις και συμπεράσματα για την εξέλιξη της καλλιτεχνικής του πορείας αλλά και την εμμονή σε συγκεκριμένες επιλογές, όπως είναι ο αυτοβιογραφικός -κυρίως- χαρακτήρας του έργου του αλλά και η εστίαση σε ενότητες θεμάτων.
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας -κυρίως για τους μαθητές/τριες της μικρότερης ηλικιακής κατηγορίας- αποτελώντας αφορμή για την εξάσκησή τους στη δημιουργία βιογραφικών κειμένων ή και την διεξαγωγή συνεντεύξεων με την καταγραφή ερωτήσεων τόσο για το δημιουργό όσο και για το εικονιζόμενο πρόσωπο.
Επιπλέον η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ερέθισμα για τη ενασχόληση των μαθητών/τριών με τη χρήση του Η/Υ και την εξοικείωσή τους στη χρήση λογισμικών (όπως το Photoshop και Revelation Natural Art) με τη βοήθεια των οποίων θα μπορούσε για παράδειγμα να αντικατασταθούν τα τριαντάφυλλα που κρατά το εικονιζόμενο πρόσωπο με κάποιο άλλο αντικείμενο ή και με την τοποθέτηση μιας διαφορετικής φιγούρας από αυτή της γοργόνας.
Τα παραπάνω θα μπορούσαν να συνδυαστούν επίσης με την εξάσκηση των μαθητών/τριών στην περιγραφή μιας εικόνας και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων τους για τις όποιες επιλογές θα κάνουν στη διαφοροποίηση του συγκεκριμένου πίνακα ζωγραφικής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1969 μ.Χ. (final)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Interviews InterviewsInterviews
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > Computer operation Computer operationComputer operation
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Painting tools Painting toolsPainting tools
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE