Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται αρχικά οι μαθητές να παρατηρήσουν την εικόνα, να διακρίνουν και να ονοματίσουν τα επιμέρους κομμάτια της βλάχικης ενδυμασίας, να τη συσχετίσουν με την κοινωνική τάξη και την ηλικία της κάθε γυναίκας, αναζητώντας πληροφορίες και από άλλες έντυπες και ψηφιακές πηγές. Στο πλαίσιο ευρύτερης έρευνας, ο εκπαιδευτικός αναθέτει στους μαθητές τη μελέτη ιστορικών πηγών, ώστε να διερευνήσουν την καταγωγή των Βλάχων, την εμφάνισή τους στα Βαλκάνια και στην Ελλάδα, καθώς και τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά τους. Επιπρόσθετα, προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν τις σημασίες της λέξης "Βλάχος" και την προέλευση της ονομασίας, να εντοπίσουν τα γνωρίσματα της βλάχικης διαλέκτου και να τη συσχετίσουν με την ελληνική γλώσσα. Ενδιαφέρον θα ήταν να διενεργήσουν μία μικρή έρευνα στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον, προκειμένου να εντοπίσουν άτομα βλάχικης καταγωγής και να αξιοποιήσουν τις αφηγήσεις τους, δημιουργώντας πολυτροπικά κείμενα.