Το σχέδιο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας και ειδικότερα στα κεφάλαια που αφορούν τη βυζαντινή αρχιτεκτονική της Κωνσταντινούπολης και τους λατρευτικούς χώρους. Πιο συγκεκριμένα, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη μελέτη των βυζαντινών εκκλησιών στην Κωνσταντινούπολη του 5ου αιώνα (κτίσματα, ρυθμοί, κ.ά.), καθώς και της εσωτερικής διακόσμησης αυτών με τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, εικόνες, όπου μπορεί να μελετηθεί η θεματολογία τους. Τέλος, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί και σε διαθεματικές δραστηριότητες που άπτονται και του γνωστικού πεδίου των Θρησκευτικών για τη μελέτη των προσωνυμίων και των επιθέτων που αποδίδονται στην Παναγία, μέσω της σύνδεσής τους με την απεικόνιση σε αντίστοιχες εικόνες ή αγιογραφίες, καθώς και με την ονοματοδοσία εκκλησιών ή μοναστηριών (π.χ. η Παναγιά η Βρεφοκρατούσα, η Φιδούσα, κ.ά.). Αντίστοιχα, το σχέδιο μπορεί να αξιοποιηθεί σε ευρύτερες δραστηριότητες στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για τη μελέτη των θρύλων και τη σχέση τους με τη λαϊκή πίστη και την ενίσχυση της εθνικής συνείδησης (Ενδεικτική δραστηριότητα: Οι μαθητές αναζητούν τους θρύλους που σχετίζονται με το πάρσιμο της Πόλης, ερευνούν τους λόγους δημιουργίας τους, διαπιστώνουν τη λειτουργία και τον σκοπό που υπηρετούν μέσα στο ιστορικοκοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσονται).