View of Ioannina
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σχέδιο του Thomas Allom (1804-1872), το οποίο περιλαμβάνεται σε ταξιδιωτικό λεύκωμα για την Κωνσταντινούπολη και τις επτά πρώιμες χριστιανικές εκκλησίες που εκδόθηκε στο Λονδίνο (1836-38) σε κείμενα του Ιρλανδού εφημέριου Robert Walsh (1777-1852). Ο Άγγλος περιηγητής προχωρεί στην εικαστική αναπαράσταση της πόλης των Ιωαννίνων στα οθωμανικά χρόνια, αποδίδοντας ένα ειδυλλιακό, σχεδόν εξιδανικευμένο, τοπίο. Σε πρώτο πλάνο διακρίνονται άνδρες με τις τοπικές φορεσιές τους και τα όπλα τους, οι οποίοι περπατούν ή αναπαύονται σε έναν οχυρωμένο χώρο. Σε δεύτερο πλάνο φαίνεται το περίφημο Κάστρο της πόλης, του οποίου τμήματα σώζονται και είναι επισκέψιμα ακόμα και σήμερα. Στο βάθος διακρίνονται τα υψώματα από το όρος Μιτσικέλι. Στη λίμνη των Ιωαννίνων, η οποία συνιστά το υδάτινο στοιχείο του χώρου, αρμενίζουν ιστιοφόρα πλοιάρια. Στο Κάστρο είναι ευδιάκριτες οι δυο ακροπόλεις του. Στο δεξιό μέρος της εικόνας φαίνεται η βορειοανατολική ακρόπολη, όπου δεσπόζουν το τζαμί του Ασλάν πασά, το οποίο πλαισιώνεται από διάφορα κτίσματα, και ένας κυκλικός πύργος, κατάλοιπο της υστεροβυζαντινής οχύρωσης του κάστρου. Στο αριστερό μέρος διακρίνονται η νοτιοανατολική ακρόπολη ή, αλλιώς, το Ιτς Καλέ, με τα κτίσματα του παλατιού (σεραγιού) που έκτισε ο Αλή Πασάς, τμήματα της οχύρωσης με τους πύργους της και ο μιναρές από το Φετιχέ τζαμί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικαστική αυτή αναπαράσταση είναι δυνατό να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους. Ενδείκνυται για διαθεματικές προσεγγίσεις, οι οποίες μπορεί να εκτείνονται από τη Νεοελληνική Γλώσσα, την Ιστορία, τη Γεωγραφία και την Αισθητική Αγωγή μέχρι μορφές ημιτυπικής εκπαίδευσης, όπως η Περιβαλλοντική, ή, ακόμα, και άτυπης εκπαίδευσης, όπως, για παράδειγμα, η προετοιμασία σχολικών εκδρομών, καθώς τα Ιωάννινα αποτελούν προσφιλή προορισμό των τελευταίων. Προτείνεται να συγκριθεί το βλέμμα των περιηγητών στα Ιωάννινα του 19ου αιώνα και η εικαστική περιγραφή τους με μια σύγχρονη περιήγηση στην πόλη. Το Κάστρο, άλλωστε, είναι επισκέψιμος χώρος και οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν, μέσα από ομαδικές εργασίες, να εντοπίσουν στα σύγχρονα κατάλοιπα το τι παραμένει ακόμα σήμερα και τι έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν, όπως αυτό αποτυπώνεται στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο. Μπορεί, επιπλέον, να σχεδιάσουν την παρουσίαση της φυσιογνωμίας της πόλης, άλλοτε και τώρα αντλώντας πληροφορίες από επίσημες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, όπως αυτή του Υπουργείου Πολιτισμού για το Κάστρο, καθώς και από αρχαιολογικούς και τουριστικούς οδηγούς. Σε αυτήν την κατεύθυνση αξίζει να χρησιμοποιηθούν χάρτες της περιοχής, αλλά, κυρίως, η ψηφιακή εφαρμογή της Wikimapia όπου είναι δυνατό να εντοπιστούν από δορυφορική λήψη όλα τα κύρια χαρακτηριστικά σημεία της εικονικής αναπαράστασης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE