Προτείνεται το μαθησιακό αντικείμενο να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές τη συγκέντρωση έντυπου και φωτογραφικού υλικού με θέμα την επανάσταση στο Θέρισο. Οι μαθητές μπορούν να ορίσουν γεωγραφικά το χωριό στον χάρτη, να ερευνήσουν τους λόγους της επανάστασης στη συγκεκριμένη περιοχή, να μελετήσουν την οργάνωση του κινήματος, τα αίτια, την εξέλιξη και την κατάληξή του. Επίσης, μία εικονική περιήγηση στο σημερινό Θέρισο μπορεί να αναδείξει τα στοιχεία που θυμίζουν την επανάσταση. Στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τα χαρακτηριστικά της Κρητικής Πολιτείας, να μελετήσουν τα άρθρα του Συντάγματος, να επισημάνουν τα άρθρα που παραβιάστηκαν και να το συγκρίνουν με το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας. Στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας, προτείνεται η οργάνωση ενός αφιερώματος στον Βενιζέλο, το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα σημαντικότερα πολιτικά και διπλωματικά γεγονότα του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, τη σκιαγράφηση της προσωπικότητάς του μέσα από τις γνώμες Ευρωπαίων πολιτικών της εποχής του και λεύκωμα φωτογραφιών της ζωής και της δράσης του.