Η εικόνα προσφέρει το έναυσμα για διαθεματικές, συνεργατικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας με αντικείμενο πτυχές της εκπαιδευτικής Ιστορίας της νεότερης Ελλάδας. Αρχικά, οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν την εικόνα, να παρατηρήσουν την εμφάνιση του εικονιζόμενου και να σχολιάσουν τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του ζωγράφου. Προτείνεται επίσης να μελετήσουν πηγές για την ιστορία της εκπαίδευσης, να αναζητήσουν πληροφορίες για το εκπαιδευτικό σύστημα την περίοδο του Όθωνα, να διερευνήσουν τις αρχές και τις ανάγκες σύμφωνα με τις οποίες διαμορφώθηκε και να αναφερθούν στον ρόλο του εκπαιδευτικού της εποχής. Επιπρόσθετα, μπορούν να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο με τους σημαντικότερους σταθμούς της εκπαιδευτικής Ιστορίας του νεοελληνικού κράτους μέχρι σήμερα, να επισημάνουν τις διαφορές και να αναφερθούν ειδικά στον τρόπο επιλογής των σχολικών βιβλίων. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές τη μελέτη λογοτεχνικών έργων που αποτυπώνουν τη μορφή του εκπαιδευτικού, τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσής του. Προτείνεται επιπλέον να δημιουργήσουν ένα λεύκωμα με φωτογραφίες Ελλήνων εκπαιδευτικών που διακρίθηκαν για το έργο τους και να τις πλαισιώσουν με σύντομα βιογραφικά τους.