Φαρδουλης Νικολαος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα είναι προσωπογραφία του Νικολάου Φαρδούλη, που περιλαμβάνεται στην ψηφιακή συλλογή "Νεοελληνική Εικονιστική Προσωπογραφία" του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Πρόκειται για ελαιογραφία του Ιταλού ζωγράφου Πιτζέ Φραντζέσκο (1822-1862), ο οποίος εγκαταστάθηκε και έδρασε στην Ελλάδα. Ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με την προσωπογραφία, με τεχνοτροπικό χαρακτηριστικό την απόδοση των μορφών του, που παριστάνονται τυπικές και άκαμπτες σε μεγαλοπρεπή εσωτερικά, πλάι σε ανοιχτά παράθυρα με θέα σε γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους, νησιά και πόλεις. Ο εικονιζόμενος Φαρδούλης (η γραφή ως Φαρδουλής θεωρείται λανθασμένη) γεννήθηκε στη Σμύρνη, υπήρξε εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης και συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Γεωγραφίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα προσφέρει το έναυσμα για διαθεματικές, συνεργατικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας με αντικείμενο πτυχές της εκπαιδευτικής Ιστορίας της νεότερης Ελλάδας. Αρχικά, οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν την εικόνα, να παρατηρήσουν την εμφάνιση του εικονιζόμενου και να σχολιάσουν τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του ζωγράφου. Προτείνεται επίσης να μελετήσουν πηγές για την ιστορία της εκπαίδευσης, να αναζητήσουν πληροφορίες για το εκπαιδευτικό σύστημα την περίοδο του Όθωνα, να διερευνήσουν τις αρχές και τις ανάγκες σύμφωνα με τις οποίες διαμορφώθηκε και να αναφερθούν στον ρόλο του εκπαιδευτικού της εποχής. Επιπρόσθετα, μπορούν να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο με τους σημαντικότερους σταθμούς της εκπαιδευτικής Ιστορίας του νεοελληνικού κράτους μέχρι σήμερα, να επισημάνουν τις διαφορές και να αναφερθούν ειδικά στον τρόπο επιλογής των σχολικών βιβλίων. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές τη μελέτη λογοτεχνικών έργων που αποτυπώνουν τη μορφή του εκπαιδευτικού, τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσής του. Προτείνεται επιπλέον να δημιουργήσουν ένα λεύκωμα με φωτογραφίες Ελλήνων εκπαιδευτικών που διακρίθηκαν για το έργο τους και να τις πλαισιώσουν με σύντομα βιογραφικά τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5878
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Παιδεία - Σχολική ζωή Education - School lifeΠαιδεία - Σχολική ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Πιτζέ Φραντζέσκο
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ