Διανομη συσσιτιου - Ήπειρος 1912-1913
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η σίτιση του στρατεύματος, αποτελεί προαπαιτούμενο κάθε εκστρατείας. Το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα, προέρχεται από τους Βαλκανικούς Πολέμους και δημιουργοί είναι οι φωτογράφοι Ρωμαΐδης-Zeitz. Το φαγητό για το στράτευμα μπορούσε να περιλαμβάνει γαλέτα με ή χωρίς τυρί, ατζέμ πιλάφι, φασόλια γιαχνί, τηγανητά αυγά με τυρί, κοτόσουπα κ.λ.π. Λόγω ελλείψεων γίνονταν επιτάξεις, δηλαδή οι στρατιώτες έπαιρναν πουλερικά, αυγά κ.λ.π. από τα μέρη που περνούσαν. Το επίπεδο και το ενδιαφέρον του μάγειρα, είχε άμεση συνάφεια με την ποιότητα και τη νοστιμιά του φαγητού των στρατιωτών. Επίσης, όταν λειτουργούσε σωστά η επιμελητεία, έφταναν στους μαχητές ακόμη και σοκολάτες. Η εξάντληση των αποθεμάτων και οι δυσχέρειες στον ανεφοδιασμό, δημιουργούσαν ελλείψεις στη σίτιση των στρατιωτών. Το ψωμί ήταν λίγο και κακής ποιότητας, η γνωστή κουραμάνα. Στην Ήπειρο το μενού περιλάμβανε πέρδικες, μπεκάτσες αλλά και λαγούς που αφθονούσαν τότε και τους έπιαναν οι ίδιοι οι στρατιώτες. Το νερό, προερχόταν συχνά από πηγάδια, πηγές ή και ρυάκια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το φωτογραφικό τύπωμα. Οι εκπαιδευόμενοι μαθητές συμπεραίνουν ότι πρόκειται για συσσίτιο στρατιωτών στην Ήπειρο, στους Βαλκανικούς Πολέμους. Ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές/τριες να κάνουν υποθέσεις σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το στράτευμα σε εκστρατείες και να τις εκφράσουν γραπτά στις ομάδες. Στη συνέχεια βρίσκουν στο διαδίκτυο μαρτυρίες της εποχής και ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τις δυσκολίες στη σίτιση των στρατιωτικών, αλλά και των ζώων με τα οποία μετέφεραν τρόφιμα και πυρομαχικά. Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τις δυσκολίες αυτές, αλλά και για τα είδη φαγητών που μπορούσαν να προμηθευτούν στο στράτευμα, την ανάγκη για επίταξη φαγώσιμων ζώων και πουλερικών από τα χωριά που περνούσαν, την ανεύρεση νερού και τη χρήση τσαγιού με σταγόνες από βάμμα ιωδίου για την πρόληψη της χολέρας, καθώς και τον καθοριστικό ρόλο του μάγειρα στη νοστιμιά των φαγητών αυτών. Στη συνέχεια μπορούν σε ομάδες να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν δραματοποίηση τέτοιων σκηνών. Τι συζητήσεις μπορεί να γίνονταν την ώρα του φαγητού; Ποια σχόλια θα ακούγονταν για την ποιότητα και τη νοστιμιά του συσσιτίου; Πόσο επιδρούσε στην ψυχολογία, αλλά και στη σωματική αντοχή των στρατιωτών η έλλειψη τέτοιων ειδών; Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που θα διευκολύνουν τους αυτοσχεδιασμούς των εκπαιδευόμενων. Τμήματα αυτών των αυτοσχεδιασμών μπορούν να παρουσιαστούν στην κοινότητα τους σχολείου, σε κάποια επετειακή γιορτή. Στην Αγωγή Υγείας γίνεται αναφορά στη δυνατότητα για σωστή διατροφή που υπάρχει σε καιρό ειρήνης. Επί της ευκαιρίας, γίνεται αναφορά στις σωστές διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν οι εκπαιδευόμενοι/ες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Activities ActivitiesActivities
Health Education Health EducationHealth Education > Nutrition NutritionNutrition > Eating habits Eating habitsEating habits
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE