Προσοψη της ροτοντας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αποτελεί πρόσοψη του παλαιοχριστιανικού ναού του 4ου αι. μ.Χ., του Αγίου Γεωργίου, γνωστού ως ροτόντας, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Προέρχεται από τη συλλογή του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη. Αντλείται από το έργο του Γάλλου αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Charles Félix Marie Texier με τίτλο «Byzantine Arcitecture» («Βυζαντινή Αρχιτεκτονική»), που εκδόθηκε το 1864. Στοχεύει στη μελέτη και κατανόηση των παραγόντων που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ανάπτυξης της ύστερης αρχαιότητας και επηρέασαν τον Βυζαντινό πολιτισμό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Για τη διδακτική αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου προτείνεται οι μαθητές να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του ναού, ώστε να εντοπίσουν την ιδιαιτερότητά του μέσω της σύγκρισης με παλαιοχριστιανικούς ναούς. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει σε ομάδες μαθητών να μελετήσουν ιστορικές πηγές, για να διατυπώσουν τη γνώμη τους για τον ρόλο που διαδραμάτισαν οι ιστορικές συνθήκες στη διαμόρφωση της αρχιτεκτονικής των ναών. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν να συλλέξουν εικονογραφικό υλικό ναών βυζαντινής αρχιτεκτονικής, ώστε να συσχετίσουν την αρχιτεκτονική της ροτόντας με τη βυζαντινή αρχιτεκτονική.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE