Η φωτογραφία δίνει την αφορμή στους μαθητές/τριες για να εμπλακούν σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που αναφέρονται: Στην τέχνη της φωτογραφίας πριν από τη χρήση ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών και στον τρόπο με τον οποίο ο φωτογράφος αποτυπώνει και βιώνει την πραγματικότητα γύρω του εκφράζοντας τα βαθύτερα συναισθήματά του και τις ιδέες του για τον κόσμό και με τη μοναδική προσωπική ματιά που βιώνει τα γεγονότα που συμβαίνουν.Προβηλματισμός θα μπορούσε να δημιουργηθεί αν απευθύναμε το ερώτημα στους μαθητές για το τι φωτογραφίες θα τραβούσε ο Κώστας Μπαλάφας αν ζούσε σε διαφορετική εποχή.
Επίσης να εμπλακούν σε δραστηριότητες που θα τονίζουν τις διάφορες μορφές ψυχολογικού πολέμου που χρησιμοποιούνταν από τις αντίπαλες παρατάξεις στον πόλεμο και την προσπάθεια επηρεασμού του εχθρού στο πεδίο των ιδεών και των συναισθημάτων. Η ένοπλη μορφή πολέμου είναι η έσχατη μορφή πολέμου.Χρησιμοποιείται όταν οι άλλες μορφές δεν έχουν αποτέλεσμα. Η επίδραση της Γερμανικής προπαγάνδας υπήρξε πρωτοποριακή τα χρόνια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Προϋπόθεση αποτελούσε η καλή γνώση του τρόπου με τον οποίο σκέφτεται δρα και αντιδρά ο άνθρωπος.Η ρίψη προκηρύξεων από αεροπλάνο έιχε ως σκοπό να επιδράσει στα συναισθήματα, στην ψυχή και στο ηθικό του και να επήρεάσει τη μαχητικότητά του.