Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο κείμενο στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ως εισαγωγή στο κεφάλαιο για τον ρόλο της δικαστικής εξουσίας στη χώρα μας και γενικότερα για τη διάκριση των εξουσιών. Οι μαθητές μπορούν να διαβάσουν το κείμενο-μόνοι τους οι μεγαλύτεροι, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού οι μικρότεροι- και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: ποιος δικάζεται και γιατί, αν είναι δυνατόν να δικαστούν πολιτικά πρόσωπα και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος της δικαστικής εξουσίας στη δημοκρατία, ποιες είναι οι άλλες δύο εξουσίες που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της δημοκρατίας, ποιος μίλησε για πρώτη φορά για τη διάκριση των εξουσιών, αν υπήρχε διάκριση των εξουσιών πριν το Διαφωτισμό και τέλος, ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του τύπου σε μια δημοκρατική χώρα. Οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν στα συγκεκριμένα ερωτήματα αναζητώντας παράλληλα, όπου χρειάζεται και τις απαραίτητες πληροφορίες στα σχολικά τους εγχειρίδια. Μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στην τάξη. Επειδή το θέμα αυτό είναι πάντα επίκαιρο και είναι πολύ πιθανόν να γίνουν αναφορές και σε ανάλογα περιστατικά από τη σύγχρονη εποχή, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να θέσει εκ των προτέρων τους όρους της συζήτησης, όρους προσεκτικής ακρόασης και σεβασμού της αντίθετης άποψης.