Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Dosios Konstantinos, lawyer-statesman (1810-1871)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Δόσιο, νομικό και πολιτικό των πρώτων χρόνων ελεύθερης ζωής το νέου ελληνικού κράτους. Ο Κωνσταντίνος Δόσιος γεννήθηκε το 1810 (κατ' άλλους το 1809) στη Βλάστη Εορδαίας με καταγωγή από το Μοναστήρι. Σπούδασε στο Μόναχο, στη Χαϊδελβέργη και στη Βιέννη. Μες την επιστροφή του στην Ελλάδα εργάστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών ως σύμβουλος. Συμμετείχε σε διάφορες κρίσιμες αποφάσεις για το νέο ελληνικό κράτος όπως η υποστήριξη του αυτοκέφαλου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Διετέλεσε μέλος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και εξελέγη κατ' επανάληψη πληρεξούσιος στις εθνοσυνελεύσεις του 1843 και του 1862. Το 1863 έγινε υπουργός παιδείας και έλαβε μέρος στην επιτροπή που συνέταξε και επεξεργάστηκε το σύνταγμα του 1864. Δημοσίευσε δημοσιολογικές και πολιτικές μελέτες καθώς και μεταφράσεις (Μάνφρεντ κλπ). Απεβίωσε το 1871 στην Αθήνα. Η προσωπικότητα και ο βίος του Κωνσταντίνου Δόσιου είναι συνδεδεμένα με δύο άλλες προσωπικότητες της εποχής, αυτήν της συζύγου του, Αικατερίνης Δοσίου- Μαυροκορδάτου, καταγόμενης από διάσημη φαναριώτικη οικογένεια, λόγιας της εποχής της, γλωσσομαθούς και μεταφράστριας του ποιήματος "Γκιαούρ" του Βύρωνα, και του υιού του Αριστείδη Δόσιου ο οποίος, θιασώτης των προταγμάτων της Γαλλικής Επανάστασης, εντάχθηκε στην αντιοθωνική κίνηση της εποχής του. Το 1861, όντας δεκαοχτάχρονος φοιτητής, αποπειράθηκε ανεπιτυχώς να δολοφονήσει τη βασίλισσα Αμαλία. Το γεγονός αυτό του στοίχισε φυλακίσεις και βασανισμούς αποτέλεσμα των οποίων,όπως εικάζουν σύγχρονοι ερευνητές, ίσως να ήταν και ο πρόωρος θάνατός του από εγκεφαλικά προβλήματα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Δόσιο, νομικό και πολιτικό των πρώτων χρόνων του νέου απελευθερωμένου ελληνικού κράτους, μπορεί να συνεισφέρει εικονογραφικά στη μελέτη του διοικητικού συστήματος και των πολιτικών διεργασιών των πρώτων χρόνων της απελευθερωμένης Ελληνικής Πολιτείας. Αναφερόμενοι στο έργο του ως στέλεχος της διοίκησης αλλά και ως αιρετού, μπορούμε να ελκύσουμε τα παιδιά να προσεγγίσουν δύο καθοριστικά γεγονότα της πολιτικής ζωής. Το πρώτο είναι η θέσπιση του Συντάγματος του 1864 που αντικατέστησε αυτό του 1844 και ήταν απόρροια της εξέγερσης του 1862 που στοίχισε το θρόνο στον βασιλέα Όθωνα. Από τα σημαντικότερα σημεία του νέου συντάγματος ήταν η καθιέρωση της άμεσης, καθολικής και μυστικής ψηφοφορίας όπως και η εγκαθίδρυση βασιλευομένης (και όχι συνταγματικής) μοναρχίας στη διαδικασία εκδημοκρατισμού των πολιτικών διαδικασιών. Το δεύτερο είναι η υποστήριξη του αυτοκεφάλου της Ελλαδικής Εκκλησίας που επικυρώθηκε με διάταγμα του Όθωνα του 1833 και αναγνωρίστηκε το 1850 από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αυτά τα δύο γεγονότα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των λειτουργιών και της δομής του νέου ελληνικού κράτους. Παράλληλα, με αφορμή την εικόνα του Κωνσταντίνου Δόσιου, μπορεί να γίνει αναφορά στη σύζυγό του, λόγια της εποχής της και μεταφράστρια έργων του λόρδου Βύρωνα αλλά και στον υιό του ο οποίος ως φοιτητής μετείχε στο αντιοθωνικό κίνημα με κορυφαία πράξη την αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας της βασίλισσας Αμαλίας. Μελετώντας αυτά τα γεγονότα μπορούμε να τα επεκτείνουμε με αναφορά στην πολιτική κατάσταση της εποχής και στην ισχυρή αντίδραση που αντιμετώπιζε η βασιλεία, κυρίως από μέρος του αστικού κόσμου. Οι προηγηθείσες εξεγέρσεις του Ναυπλίου και της Ερμούπολης, τεκμηριώνουν ότι υπήρχε γενικά τεταμένο πολιτικό κλίμα που οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην αντιδημοκρατική κακοδιοίκηση του Όθωνα, και ότι η τελική έξωσή του δεν ήταν γεγονός εν αιθρία. Συμπερασματικά, η μελέτη του βίου του Κωνσταντίνου Δόσιου αλλά και μελών του στενού του οικογενειακού κύκλου, συμβάλλει στον εμπλουτισμό της μελέτης πολύ ενδιαφερόντων σελίδων της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5932
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator