Αποστολη τηλεγραφηματων: Ήπειρος 1912-1913
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, που εμφανίζει την αποστολή τηλεγραφημάτων με άμαξα, στην περιοχή της Ηπείρου Εμίν Αγά (1912-13). Δημιουργοί του συγκεκριμένου έργου είναι οι Ρωμαΐδης-Zeitz, οι οποίοι ήταν γνωστοί φωτογράφοι της εποχής. Tο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ, λειτουργεί από το 1990 σε κτίριο του ΟΤΕ στην Κηφισιά και φιλοξενεί πολλά ιστορικά τηλεγραφήματα. Επίσης, τα Γενικά Αρχεία του Ελληνικού Κράτους, έχουν στις συλλογές τους σημαντικά τηλεγραφήματα. Ο τηλέγραφος εφευρέθηκε από το Σάμιουελ Μορς. Το πρώτο τηλεγράφημα, στάλθηκε επίσημα από Ουάσιγκτον προς Βαλτιμόρη, στις 24 Μαΐου 1844, ενώπιον μελών του Αμερικανικού Κογκρέσου. Το έστειλε ο ίδιος ο Μορς, παρουσιάζοντας έτσι την εφεύρεσή του. Το περιεχόμενο του τηλεγραφήματος περιείχε λόγια από τη Βίβλο και συγκεκριμένα τη φράση: «Τι κατόρθωσεν ο Θεός». Σήμερα, αυτή η παραδοσιακή μορφή επικοινωνίας έχει περάσει στην ιστορία, εφόσον τα μηνύματα στέλνονται με φαξ, κινητό τηλέφωνο ή με e-mail, άμεσα και οικονομικά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το έργο στο βιντεοπροβολέα και τους δίνει σχετικές πληροφορίες, για τον τίτλο του φωτογραφικού τυπώματος και την εποχή λήψης του. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στον εφευρέτη του τηλεγράφου, καθώς και στο πρώτο τηλεγράφημα που στάλθηκε από τον ίδιο, το 1844, καθώς και στη φράση που μετέφερε. Επίσης, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι το κόστος των τηλεγραφημάτων ήταν ανά λέξη. Συχνά το νόημα έβγαινε από τα συμφραζόμενα, αφού τα άρθρα, τα επιρρήματα, καθώς και άλλες λέξεις παραλείπονταν για οικονομία. Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και γράφουν τηλεγραφήματα ο ένας στον άλλον, με την προϋπόθεση να είναι σύντομα και συνοπτικά, αλλά ταυτόχρονα να εξακολουθεί να είναι κατανοητό το μήνυμα. Γίνεται συζήτηση για τα μηνύματα των νέων και τη χρήση των Greeklish. Σε ομάδες, δημιουργούν στο μάθημα της Πληροφορικής power point με θέμα πληροφορίες και φωτογραφίες-εικόνες, που σχετίζονται με τον πρώτο τηλέγραφο και τα τηλεγραφήματα από την ανακάλυψή του, αλλά και πληροφορίες και σχόλια για τη σύγχρονη αποστολή μηνυμάτων. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται αναφορά στη χρήση τηλεγραφημάτων στη διάρκεια εκλογών, τόσο για πληροφορίες κατά τη διεξαγωγή των εκλογών, όσο και κατά την αποστολή των αποτελεσμάτων τους στη Νομαρχία της βασικής εκλογικής περιφέρειας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Letters LettersLetters
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Image ImageImage
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE