Ευζωνες - Ήπειρος 1912-1913
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, που εμφανίζει Εύζωνες της εμπροσθοφυλακής στην Ήπειρο (1912-13), δημιουργοί του οποίου ήταν οι Ρωμαΐδης-Zeitz. Εύζωνες σημαίνει καλά ζωσμένοι (ευ + ζώνες) και είναι επίλεκτοι στρατιώτες του ελληνικού στρατού, γνωστοί και ως τσολιάδες. Το 1867 δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα ευζωνικά τάγματα, έχοντας αποστολή τους τη φύλαξη της Μεθορίου. Η ένδοξη δράση τους τόσο κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, όσο και αργότερα κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία, καθώς και τον Πρώτο και Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ανήγαγε τους Εύζωνες σε εθνικούς ήρωες. Χαρακτηριστικό της ενδυμασίας τους είναι η φουστανέλα, η οποία πήρε το όνομά της από το βαμβακερό ύφασμα κατασκευής της (Fustagno στα ιταλικά). Πρόκειται για ανδρική παραδοσιακή πολύπτυχη φούστα, η οποία δημιουργείται με πολλά ενωμένα τρίγωνα υφάσματος. Σήμερα οι Εύζωνες εκτελούν αποστολές τελετουργικού χαρακτήρα και είναι γνωστοί για τη συμβολική φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη στην πλατεία Συντάγματος, δίπλα από τη Βουλή των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Εμφανίζεται το ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα. Οι Εύζωνες, γνωστοί ως τσολιάδες, είναι αναγνωρίσιμοι παγκοσμίως. Εκπροσωπούν την παράδοση, τον ηρωισμό και τη γενναιότητα των Ελλήνων. Οι μαθητές/τριες κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο, χωρισμένοι σε ομάδες, και βρίσκουν πληροφορίες για τους Εύζωνες. Απαντούν σε ερωτήματα όπως: Σε ποιους πολέμους πολέμησαν ως επίλεκτοι Έλληνες στρατιώτες; Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Κουκίδης; Ποιες είναι οι αποστολές τελετουργικού χαρακτήρα που εκτελούν σήμερα; Πώς είναι η ενδυμασία τους και πώς προήλθε η φουστανέλα; Από πού προέρχεται η λέξη Εύζωνα και από πού η λέξη τσολιάς; (Τσολιάς είναι αναγραμματισμός της λέξης "στολιάδες" από τη "στολή" που καθιερώθηκε επίσημα από τον Βασιλέα Όθωνα της Ελλάδας, την οποία φορούσε και ο ίδιος σε επίσημες εμφανίσεις. Εύζωνας σημαίνει καλά ζωσμένος). Αφού συγκεντρώσουν τις πληροφορίες τους, τις διαβάζουν στην ολομέλεια και στη συνέχεια γράφουν το βιβλίο του γενναίου Εύζωνα. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν περιγραφή προσώπου και συγκεκριμένα περιγράφουν έναν Εύζωνα που έλαβε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους. Δεν παραλείπουν να γράψουν στην περιγραφή του προσώπου στοιχεία του χαρακτήρα του, κοσμητικά επίθετα, συνήθειες, δράσεις και κατορθώματα, αλλά και την περιγραφή της ενδυμασίας του. Στο μάθημα των Εικαστικών κόβουν σε χαρτί το περίγραμμα Ευζώνων και φτιάχνουν γιρλάντες με τις οποίες κοσμούν το σχολείο τους σε εθνικές επετείους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE