Αποβαθρα σιδηροδρομικου σταθμου Λαρισας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου που τράβηξε το 1961, απεικονίζεται ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας. Εγκαινιάστηκε το 1962. Χαρακτηριστική είναι η κολωνοστοιχία που υποστηρίζει το στέγαστρο αυτό παράλληλα µε τον άξονα της γραµµής. Απουσιάζει από τις λειτουργίες του κτιρίου ο χώρος κατοικίας του σταθµάρχη. Σήµερα ο σταθµός έχει µια πιο σύνθετη εικόνα. Ο σταθµός Λάρισας είναι αξιόλογο δείγµα σταθµού πόλης µεσαίας κλίµακας, καθώς ο σχεδιασµός και η κατασκευή του στόχευσαν στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης µιας τέτοιας πόλης όπως η Λάρισα, και πέτυχαν. Ο Ιωάννης Λάμπρου ως υπάλληλος του ΟΣΕ, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην επαρχία και να εικονογραφήσει την εξέλιξη των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με την πάροδο του χρόνου, οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε ντοκουμέντα της σιδηροδρομικής ζωής της χώρας μας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές προτείνεται να ασχοληθούν δουλεύοντας ομαδικά με την αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τη σταδιακή επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Να αναζητήσουν τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη σημασία που είχε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE