Αρχαιολογικος χωρος της Επιδαυρου (1897)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στερεοσκοπική φωτογραφία του 1897 περίπου, τραβηγμένη από τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου. Η λήψη της φωτογραφίας έχει γίνει από το Ασκληπιείο, την έδρα του θεού ιατρού της αρχαιότητας και σημαντικό θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Στο βάθος φαίνεται το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, το καλύτερα σωζόμενο και πιο γνωστό αρχαίο θέατρο, θαύμα ακουστικής, που βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του ιερού του Ασκληπιού. Σε μια χαράδρα της περιοχής, το 340 π.Χ., ο αργείος αρχιτέκτονας Πολύκλειτος ο Νεότερος έκτισε, σύμφωνα με τον Παυσανία, το θέατρο της Επιδαύρου. Προορισμένο για τη διασκέδαση των ασθενών έχει χωρητικότητα 13.000 θεατών. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πάνω διάζωμα των 21 σειρών καθισμάτων για το λαό και το κάτω διάζωμα, από 34 σειρές καθισμάτων, για τους ιερείς και τους άρχοντες.Στη φωτογραφία βλέπουμε διάσπαρτα ερείπια από τα μνημεία στον τόπο, ένδειξη πως είμαστε σε προγενέστερη εποχή των αρχαιολογικών ανασκαφών και ερευνών στην εποχή. Ενδιαφέρουσα είναι η παρουσία ενός φουστανελοφόρου σε πρώτο πλάνο που με γυρισμένη πλάτη κοιτά το αρχαίο θέατρο, ένδειξη ότι πρόκειται για μια φωτογραφία, η οποία έχει ληφθεί σε μια εποχή, κατά την οποία η αμφίεση των κατοίκων των αγροτικών περιοχών ήταν ακόμα παραδοσιακή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στη διδασκαλία της δραματικής ποίησης. Οι μαθητές βλέποντας την φωτογραφία μπορούν να συνειδητοποιήσουν τη σύνδεση της αρχαίας τραγωδίας με άλλες κοινωνικές λειτουργίες, και συγκεκριμένα κοινωνικές εκδηλώσεις που συνδέονταν με την προστασία της υγείας. Επίσης μπορεί να γίνει λόγος για το γεγονός ότι ιερά στην αρχαιότητα αφιερώνονταν και σε κοινούς θνητούς με υψηλή κοινωνική αποδοχή, όπως ο Ασκληπιός, ο πρώτος ιατρός του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Παράλληλα, μπορεί να γίνει λόγος για την περίοπτη θέση που είχε η υγεία στον ελληνικό κόσμο. Στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής (μάθημα Θεάτρου) μπορεί να γίνει σύγκριση του συγκεκριμένου θεατρικού χώρου με άλλους σκηνικούς χώρους και να γίνει συζήτηση για την σχέση του σκηνικού χώρου με τους κώδικες υποκριτικής των ηθοποιών (λ.χ. η μεγάλη απόσταση από το κοινό στο ανοιχτό θέατρο απαιτεί άλλο υποκριτικό κώδικα, όπως μεγάλες σχηματοποιημένες κινήσεις). Τέλος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως μία πηγή τόσο για την ιστορία των αρχαίων χρόνων και τη σύνδεση του θεάτρου με την πολιτισμική και κοινωνική ιστορία, όσο και με την ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα, δεδομένου ότι τονίζει τη συμβολική για την ελληνική διανόηση και ιδιαίτερα το θεατρικό κόσμο χρήση του θεάτρου και του ευρύτερου χώρου της Επιδαύρου ως συμβολικού χώρου τέλεσης του Ελληνικού Φεστιβάλ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Theatrical Forms Theatrical FormsTheatrical Forms
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Dramatic poetry Dramatic poetryDramatic poetry
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > inquiry learning
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΡΑ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE