The printing house in Aegina at the time of Ioannis Capodistrias
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία απεικονίζεται το κτίριο του ελληνικού τυπογραφείου που λειτούργησε στην Αίγινα επί Ιωάννη Καποδίστρια. Η «Τυπογραφία της Διοικήσεως» εγκαταστάθηκε στην Αίγινα, όπου μεταφέρθηκε και η έδρα της Διοίκησης και ονομάστηκε σε Εθνική Τυπογραφία στα χρόνια διακυβέρνησης του Ιωάννη Καποδίστρια. Με την εγκατάσταση της Εθνικής Τυπογραφίας στην Αίγινα τυπώθηκε η «Γενική Εφημερίδα της Ελλάδας» (1828μ.Χ-1830μ.Χ), η «Αιγιναία, εφημερίδα φιλολογική, επιστημονική και τεχνολογική» (1831μ.Χ) και μερικά βιβλία για σχολική χρήση. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τη βαθιά πίστη του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια να θεμελιώσει το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος στην παιδεία του λαού ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια. Η σημειωτική ανάγνωση της ασπρόμαυρης φωτογραφίας υπογραμμίζοντας ως βασικό εμπόδιο την πλήρη ένδεια του ελληνικού λαού, όπως αυτή αποτυπώνεται στο διώροφο οικοδόμημα με τα ξύλινα παράθυρα, τον χωματόδρομο και τα ρούχα των προσώπων, αναδεικνύει παράλληλα την επιμονή του Κυβερνήτη να υλοποιήσει το όραμά του, μέσω της εκπαιδευτικής πολιτικής του, έτσι που ο ελληνικός λαός στηριζόμενος σε γερή στοιχειώδη εκπαίδευση να αποκτήσει την οργανωμένη παιδεία που θα του επέτρεπε να οικοδομήσει την ελεύθερη πολιτεία, για την οποία αγωνίστηκε. Παράλληλα ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας με την αναδιοργάνωση της διοίκησης, την ανασύνταξη στρατού και στόλου και τις προσπάθειες για την οικονομική ανόρθωση του ελληνικού λαού έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια μέσα από την εκπαιδευτική πολιτική του. Ειδικότερα η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει την αφόρμηση και οι μαθητές να γνωρίσουν το Ψηφιακό αρχείο του Ιωάννη Καποδίστρια. Πλοηγούμενοι στο αρχείο με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού α) να ερευνήσουν, να σχολιάσουν και να αναδείξουν με δραστηριότητες συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης τη Βιβλιοθήκη του Ιωάννη Καποδίστρια, β) να μελετήσουν το οπτικοακουστικό υλικό του αρχείου και να γράψουν ένα άρθρο για τον Ιωάννη Καποδίστρια, όπου θα αντικρούουν τον χαρακτηρισμό του ως «φωτοσβέστη» (200 λέξεις περίπου). Τέλος να μπορούν ολοκληρώνοντας την έρευνα και τη μελέτη τους στο ψηφιακό αρχείο του Ιωάννη Καποδίστρια να δημιουργήσουν μια παρουσίαση, όπου με λόγο και εικόνα θα αναδεικνύουν τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια και ως άνθρωπο των γραμμάτων. Σε ό,τι αφορά το εικονιζόμενο κτίριο του Τυπογραφείου στην Αίγινα, προτείνεται η αξιολόγηση από τους μαθητές της προσφοράς του συγκεκριμένου τυπογραφείου στην εκπείδευση, στην οικονομία και γενικότερα στην ελληνική κοινωνία των πρώτων χρόνων της δημιουργίας του ελληνικού κράτους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE