View of Tenedos (Bozcaada).
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η Τένεδος (στα τουρκικά Bozcaada) είναι νήσος του Αιγαίου που απέχει 52 μίλια από την είσοδο των στενών των Δαρδανελλίων, και μόλις 3 μίλια δυτικά από την ακτή της Τρωάδας που σήμερα ανήκει στην Τουρκία. Έχει σχήμα κυκλικού τομέα με το τόξο του προς ανατολή. Έχει έκταση μόλις 32 τετραγωνικά χιλιόμετρα και πληθυσμό 2.500 κατοίκων, εκ των οποίων πλέον, μόνον οι 20-25 είναι Έλληνες. Γενικά η Τένεδος είναι χαμηλή, το μεγαλύτερο υψόμετρο έχει η κορυφή του Προφήτη Ηλία (του Αϊλιά) 205 μ. Οι μέγιστες διαστάσεις της είναι κατά διεύθυνση Δ.ΒΔ. - Α.ΝΑ. 6 μίλια και κατά Β-Ν 3 μίλια. Το δε ανάπτυγμα της ακτογραμμής της φθάνει τα 15 μίλια. Ακρωτήρια έχει τον Πουνέντη (δυτική άκρη) επί του οποίου υφίσταται φάρος, και άλλα μικρότερα πέριξ. Το έδαφός της είναι αρκετά εύφορο, η δε καλλιεργούμενη απ΄τους Έλληνες έκτασή της έφθανε τα 13000 στρέμματα, κυρίως πλούσιοι αμπελώνες, από τους οποίους και γινόταν εξαγωγή υπέροχου κρασιού

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα, για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τη χρονολογία που δημιουργήθηκε η εικόνα (πριν από τη Μικρασιατική καταστροφή), τον πολιτισμό και την πνευματική ζωή του τόπου πριν από την καταστροφή, τη σύγκριση με φωτογραφίες μετά την καταστροφή, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση συγκριτικά με άλλα εικαστικά έργα της ιστορικής περιόδου. Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης, ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα. Κάνει τη σύγκριση έργων διαφορετικών εποχών και διαφορετικών φωτογράφων- περιηγητών ή καλλιτεχνών, καθώς και συσχέτισή τους. Επιπλέον, αναγνωρίζει τους διαφορετικούς μεθόδους προσέγγισης και επεξεργασίας μιας εικόνας που απεικονίζει ένα τόπο, ο οποίος έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην Ιστορία της Ελλάδας και είναι πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς. Οι μαθητές θα μπορούσαν επίσης με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να δώσουν έμφαση στη γεωστρατηγική σημασία του νησιού από τους αρχαίους χρόνους μέχρι το 1923, η οποία άλλωστε καθόρισε και την τύχη του. ΄Ετσι π.χ. στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ζητηθεί από ομάδα μαθητών, αφού συμβουλευθεί χάρτη της ευτρύτερης περιοχής του Βορειοανατολικού Αιγαίου ή με τη βοήθεια του googleearth, να απαντήσει σε σχετικά ερωτήματα του τύπου: 1) Για ποιο λόγο τα νησιά ΄Ιμβρος και Τένεδος απελευθερώθηκαν πρώτα κατά τη διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού πολέμου και καταλήφθηκαν από τον αγγλογαλλικό στόλο κατά τη διάρκεια του Α΄ παγκοσμίου πολέμου; Τεκμηριώστε την απάντησή σας, βασιζόμενοι στις ιστορικές σας γνώσεις. 2) Γιατί οι χριστιανοί κάτοικοι της Τενέδου, αν και εξαιρέθηκαν από την ανταλλαγή των πληθυσμών που επέβαλε η συνθήκη της Λοζάννης, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν σταδιακά το νησί; Τεκμηριώστε την απάντησή σας, βασιζόμενοι στις ιστορικές σας γνώσεις.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE