Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα, για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τη χρονολογία που δημιουργήθηκε η εικόνα (πριν από τη Μικρασιατική καταστροφή), τον πολιτισμό και την πνευματική ζωή του τόπου πριν από την καταστροφή, τη σύγκριση με φωτογραφίες μετά την καταστροφή, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση συγκριτικά με άλλα εικαστικά έργα της ιστορικής περιόδου. Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης, ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα. Κάνει τη σύγκριση έργων διαφορετικών εποχών και διαφορετικών φωτογράφων- περιηγητών ή καλλιτεχνών, καθώς και συσχέτισή τους. Επιπλέον, αναγνωρίζει τους διαφορετικούς μεθόδους προσέγγισης και επεξεργασίας μιας εικόνας που απεικονίζει ένα τόπο, ο οποίος έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην Ιστορία της Ελλάδας και είναι πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς. Οι μαθητές θα μπορούσαν επίσης με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να δώσουν έμφαση στη γεωστρατηγική σημασία του νησιού από τους αρχαίους χρόνους μέχρι το 1923, η οποία άλλωστε καθόρισε και την τύχη του. ΄Ετσι π.χ. στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ζητηθεί από ομάδα μαθητών, αφού συμβουλευθεί χάρτη της ευτρύτερης περιοχής του Βορειοανατολικού Αιγαίου ή με τη βοήθεια του googleearth, να απαντήσει σε σχετικά ερωτήματα του τύπου: 1) Για ποιο λόγο τα νησιά ΄Ιμβρος και Τένεδος απελευθερώθηκαν πρώτα κατά τη διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού πολέμου και καταλήφθηκαν από τον αγγλογαλλικό στόλο κατά τη διάρκεια του Α΄ παγκοσμίου πολέμου; Τεκμηριώστε την απάντησή σας, βασιζόμενοι στις ιστορικές σας γνώσεις. 2) Γιατί οι χριστιανοί κάτοικοι της Τενέδου, αν και εξαιρέθηκαν από την ανταλλαγή των πληθυσμών που επέβαλε η συνθήκη της Λοζάννης, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν σταδιακά το νησί; Τεκμηριώστε την απάντησή σας, βασιζόμενοι στις ιστορικές σας γνώσεις.