Το χαρακτικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός της πολιορκίας και της κατάληψής της Μονεμβασίας από τους Βενετούς. Εργαζόμενοι σε ομάδες οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την τοπική τους ιστορία, να τη συγκρίνουν με αυτή της Μονεμβασιάς και να συνειδητοποιήσουν ότι η κατανόηση κάθε κοινωνίας προϋποθέτει τη μελέτη εκτός της ιστορικής, και όλων των άλλων πτυχών της (πολιτικής, οικονομικής, πολιτιστικής, θρησκευτικής κ.λ.π.). Επίσης οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες από το διαδίκτυο, από εφημερίδες και περιοδικά, του βράχου της Μονεμβασιάς όπως είναι σήμερα, αλλά και πώς απεικονιζόταν παλαιότερα μέσα από φωτογραφίες ή γκραβούρες. Κατόπιν μπορούν να τις συγκεντρώσουν και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση διαφανειών, την οποία και θα παρουσιάσουν στην τάξη. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Μελέτης Περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα στη μαθησιακή ενότητα που αναφέρεται στους χάρτες μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό, για να γνωρίσουν οι μαθητές την εξέλιξη των χαρτών από τα πρώτα χρόνια της σχεδίασής τους ως σήμερα. Να έρθουν σε επαφή με διάφορα είδη χαρτών, πολιτικούς, ιστορικούς, γεωφυσικούς, πολιτιστικούς, και να κατανοήσουν τις διαφορές τους. Τέλος να σχεδιάσουν, δουλεύοντας ομαδικά τον χάρτη του γεωγραφικού τους διαμερίσματος, επιλέγοντας το είδος του χάρτη που θα σχεδιάσουν, ιστορικό, πολιτικό κ.ά.