Στο μάθημα της Ιστορίας, το πορτραίτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να αναζητήσουν πληροφορίες για τον κορυφαίο Έλληνα πολιτικό Κωνσταντίνο Καραμανλή και για τα σπουδαία ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με την πολιτική του διαδρομή, με στόχο να δημιουργήσουν μια πολυτροπική παρουσίαση ή ένα ημερολόγιο. Ειδικότερα, οι μαθητές καλούνται να προβούν σε κριτική διερεύνηση του ρόλου του στην ανασυγκρότηση της Ελλάδας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο και τον εμφύλιο πόλεμο, στην ομαλή αποκατάσταση της δημοκρατίας μετά την πτώση της χούντας, στην ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ο.Κ. Ορισμένα από τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν μπορούν να αξιοποιηθούν και στη σχολική γιορτή της 17ης Νοεμβρίου. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας (διαδικασία εκλογής, ορκωμοσία, διάρκεια θητείας, αρμοδιότητές κ.λπ.) στο πλαίσιο της Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας και να προβούν σε συγκρίσεις με άλλα πολιτεύματα.