Ρακτιβαν Κωνσταντινος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία που απεικονίζει τον επιφανή Έλληνα νομομαθή και πολιτικό Κωνσταντίνο Ρακτιβάν (1865-1935). Ο Ρακτιβάν, γεννημένος στο Μάντσεστερ, σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη συνέχεια, αφού πρώτα υπηρέτησε ως πρωτοδίκης Σύρου, άσκησε τη δικηγορία. Εξελέγη βουλευτής με το κόμμα των Φιλελευθέρων του Ελευθέριου Βενιζέλου και διετέλεσε υπουργός, πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης, μέλος και πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών. Η κεντρική πλατεία της Βέροιας, απ' όπου καταγόταν, είχε παλαιότερα λάβει την ονομασία Ρακτιβάν (σήμερα: πλατεία Ωρολογίου), ενώ προτομή του βρίσκεται έξω από το δικαστικό μέγαρο αλλά και έξω από το δημαρχείο της πόλης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση στο μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, προκειμένου οι μαθητές να διερευνήσουν την προσφορά του Κωνσταντίνου Ρακτιβάν στη διαμόρφωση βασικών θεσμών της ελληνικής δημοκρατίας κατά την κρίσιμη περίοδο από το 1915 και μετά. Να δημιουργήσουν, επίσης, μια χρονογραμμή, τοποθετώντας σε αυτήν τις σημαντικές συνταγματικές μεταρρυθμίσεις στη νεότερη Ελλάδα, καθώς και τα πρόσωπα που συνέβαλαν στην υλοποίησή τους. Στο μάθημα της Τοπικής Ιστορίας, οι μαθητές της Βέροιας και της ευρύτερης περιοχής της να μελετήσουν τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Ρακτιβάν, με αναφορά στα μνημεία της πόλης που σχετίζονται με τη δράση του (πλατεία, προτομές, και μάλιστα μπροστά από το δικαστικό μέγαρο και το δημαρχείο).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΖΩΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΡΕΧΛΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE