Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα οι μαθητές να αναγνωρίσουν τον πεζογράφο και να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στην Λογοτεχνία. Θα μπορούσε επίσης, σε μεγαλύτερες τάξεις, να γίνει αναφορά στη Γενιά των πεζογράφων του ’30, στην οποία ανήκε, αλλά και την αντιπολεμική διάθεση που χαρακτηρίζουν τα έργα του και κυρίως το «Η ζωή εν τάφω», όπου παρουσιάζει το φρικτό πρόσωπο και τον παραλογισμό που συνοδεύουν κάθε πόλεμο. Μπορούν επίσης να ασχοληθούν και με τα άλλα αξιόλογα έργα του, ( "Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια"), "Η Παναγιά η γοργόνα" ) κ.ά., να επιχειρήσουν ερμηνείες στις επιρροές που δέχτηκε στο έργο του, να κάνουν συσχετίσεις με άλλους εκπροσώπους της Γενιάς του ’30, αλλά και να αναδείξουν την συμμετοχή του στη λεγόμενη «Λεσβιακή Άνοιξη», στους Βαλκανικούς πολέμους, στον Α΄ Παγκόσμιο και στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής ως ένα δείγμα της γλυπτικής τέχνης και πιο συγκεκριμένα της προτομής. Οι μαθητές μπορούν να βρουν πληροφορίες για αυτό το είδος της γλυπτικής τέχνης, την προέλευση και την ιστορία του, την εξέλιξή του από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται, να κάνουν συγκρίσεις με την προσωπογραφία στη ζωγραφική βρίσκοντας τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές κ.ά.