Η ξυλογραφία, που απεικονίζει τον Αδαμάντιο Κοραή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στη διδασκαλία μαθημάτων, που σχετίζονται με τον νεοελληνικό διαφωτισμό, δηλ. της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ο Κοραής, όντας εκπρόσωπος του νεοελληνικού διαφωτισμού, μπορεί να "φωτίσει" με το έργο του τις πολιτικοκοινωνικές συνθήκες, που επικρατούσαν την περίοδο εκείνη. Επίσης, η συγκεκριμένη ξυλογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση, σχετικά με το ζήτημα της υιοθέτησης της καθαρεύουσας ως επίσημης γλώσσας του ελληνικού κράτους. Συγκεκριμένα, στα πλαίσια της συνεργατικής μεθόδου οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, καλούνται: α) Να διερευνήσουν το ρόλο που έπαιξε ο Κοραής στην πνευματική αναγέννηση του Γένους. β) Να διερευνήσουν μέσα από τα κείμενα του Κοραή, και κυρίως μέσα από την "Αδελφική διδασκαλία¨ τον επανασταστικό του λόγο. γ) Να αξιολογήσουν την άποψη του Κοραή για την υιοθέτηση μιας μικτής γλώσσας (μίξη αρχαίας ελληνικής γλώσσας και δημοτικής) ως επίσημης γλώσσας του Ελληνων δ) Να διερευνήσουν τους λόγους, που οι κυριοτεροι εκπρπόσωποι του νεοελληνικού διαφωτισμό, όπως ο Κοραής, σταδιοδρόμησαν στην Ευρώπη. ε) Να ανιχινεύσουν στο έργο του Κοραή ιδέες και αξίες της Γαλλικής Επανάστασης και να αιτιολογήσουν το γεγονός αυτό.