Λορδος Βυρων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αποτυπώνει λιθόγραφη προσωπογραφία του Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον, γνωστός στην Ελλάδα ως Λόρδος Βύρων (1788 – 1824), το 1832. Ο Μπάιρον ήταν Άγγλος ποιητής, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ρομαντισμού και από τους σπουδαιότερους φιλέλληνες. Φιλέλληνες ονομάστηκαν οι ξένοι που εμπνεύσθηκαν από την Επανάσταση του 1821 και υποστήριξαν τον αγώνα των εξεγερμένων Ελλήνων με διάφορους τρόπους. Ο θάνατός του στο Μεσολόγγι βύθισε στο πένθος όλους τους Έλληνες και ο Διονύσιος Σολωμός συνέθεσε μακρά ωδή στη μνήμη του "Ωδή εις τον θάνατο του Λόρδου Μπάιρον". Ο δημιουργός του έργου Adam Friedel (1780 - ;) ήταν Δανός ζωγράφος που το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτρέτα των πιο σημαντικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης. Το 1824 συναντήθηκε στο Μεσολόγγι με τον Λόρδο Βύρωνα. Τα πορτρέτα των Ελλήνων αγωνιστών του Friedel λειτούργησαν ως σύμβολα ελευθερίας που ξεσήκωσαν συνειδήσεις και ενεργοποίησαν διακεκριμένες προσωπικότητες υπέρ της συμπαράστασης στον Αγώνα των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες το εντυπωσιακό πορτρέτο του σπουδαίου φιλέλληνα και συσχετίζουν τον Λόρδο Βύρωνα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Κατά την περιγραφή μπορεί να αναδειχθεί και η συμβολή αυτού του συγκεκριμένου έργου στο να ευαισθητοποιήσει τόσο τις ελληνικές όσο και ευρωπαϊκές συνειδήσεις στην εθνική υπόθεση. Αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε το κίνημα του φιλελληνισμού στην ελληνική επανάσταση. Αναζητούν και βρίσκουν πληροφορίες για τη συμβολή του Βύρωνα στην ελληνική επανάσταση καθώς και τους τρόπους με τους οποίους οι φιλέλληνες υποστήριξαν τον Αγώνα των Ελλήνων. Παρατηρούν και σχολιάζουν την ενδυμασία του Λόρδου Βύρωνα σε αντιπαραβολή με κάποιο άλλο πορτρέτο του ίδιου δημιουργού που απεικονίζει έναν Έλληνα ήρωα. Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να εντοπίσουν τρόπους με τους οποίους οι Έλληνες έδειξαν την ευγνωμοσύνη τους στον Λόρδο Μπάιρον αλλά και σε άλλους φιλέλληνες για την πολύτιμη βοήθειά τους στον απελευθερωτικό τους Αγώνα. Το έργο του Διονύσιου Σολομού «Ωδή εις τον θάνατο του Λόρδου Μπάιρον» μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο επεξεργασίας από τους μαθητές. Επειδή η ωδή είναι αρκετά εκτενής μπορούν να αξιοποιηθούν οι πρώτες έξι στροφές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Romanticism RomanticismRomanticism
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE