Ζωα στη Δαμιεττη της Αιγυπτου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, απεικονίζονται ζώα στη Δαμιέττη της Αιγύπτου. Το έργο αποτελείται από δύο ανεξάρτητα θέματα. Στο πρώτο θέμα της ξυλογραφίας αποτυπώνονται ένας μπαμπουίνος, ένας κροκόδειλος, ένας μονόκερος και μια σαλαμάνδρα. Ο μπαμπουίνος φαίνεται να ελέγχει τα υπόλοιπα ζώα. Στο δεύτερο θέμα της ξυλογραφίας απεικονίζονται δύο γνωστά ζώα με την προσθήκη φανταστικών γνωρισμάτων, ένα είδος κατσίκας με μακριά αυτιά και ένα κριάρι ή τράγος με μακριά ουρά. Η Δαμιέτη ή Νταμιέτα είναι πόλη και λιμάνι της Αιγύπτου, χτισμένη στις όχθες του Νείλου, 15 χλμ. από τη Μεσόγειο Θάλασσα. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην Ε΄ και Ζ΄ Σταυροφορία το 1217 και το 1249 μ.Χ. Το έργο φαίνεται να είναι του μοναχού Noé Bianco που πραγματοποίησε προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Το χρονικό του, που δημοσιεύτηκε στα 1600, είναι εμπλουτισμένο με ξυλογραφίες που απεικονίζουν κυρίως λιμάνια, τοποθεσίες και προσκυνήματα από τους επισκεπτόμενους Τόπους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα και προσπαθούν να συσχετίσουν τα ζώα που αποτυπώνονται σε αυτήν. Αναζητούν πληροφορίες για όλα τα ζώα και αναδεικνύουν την σημαντικότητα που είχαν την εποχή που ο δημιουργός του έργου έκανε αυτήν την αποτύπωση. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και κάθε ομάδα ασχολείται με ένα ζώο το οποίο στη συνέχεια το παρουσιάζει στους συμμαθητές της. Εντοπίζουν την πόλη Δαμιέτη ή Νταμιέτα στο χάρτη της Αφρικής και στον παγκόσμιο χάρτη, σχολιάζουν τη γεωγραφική της θέση και αιτιολογούν την επιθυμία των σταυροφόρων να την κατακτήσουν. Μπορεί να αξιοποιηθεί και το λογισμικό οπτικοποίησης google earth. Στα εικαστικά η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να την περιγράψουν με ακρίβεια οι μαθητές και να κάνουν εικασίες για τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να αναδείξουν τα υλικά στα οποία μπορούν να χαράξουν και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μικρά ομαδικά έργα π.χ. αποτυπώνοντας ένα ζώο που αγαπούν κατοικίδιο ή του δάσους. Ακόμα μπορούν να φανταστούν ότι είναι περιηγητές όπως ο Noé και να σκιτσάρουν κάποια φανταστικά ζώα ή να κάνουν κολλάζ και να δημιουργήσουν τα δικά τους φανταστικά ζώα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Other types of software Other types of softwareOther types of software
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map elements Map elementsMap elements
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE