Πλατεια στη Λερο το 1919
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, αποτυπώνει πλατεία στη Λέρο στα 1919. Στο έργο απεικονίζονται κάτοικοι του νησιού, μόνο άνδρες, να περπατούν, να στέκονται στη μέση της πλατείας, να μετακινούνται με ένα ζώο και κάποιοι να κάθονται, πιθανόν σε καφενείο της πλατείας. Ένα επιβλητικό δέντρο και μερικά μεγάλα κτήρια συμπληρώνουν το σκηνικό της πλατείας. Στο πίσω μέρος της εικόνας διακρίνονται γυμνά βουνά. Η Λέρος είναι νησί στο νοτιοανατολικό άκρο του Αιγαίου στα Δωδεκάνησα. Το 1912 οι Ιταλοί κατέλαβαν όλα τα Δωδεκάνησα εκτός από το Καστελλόριζο. Ο δημιουργός του έργου, Γάλλος χημικός μηχανικός Paul Jeancard (1869-1948), ταξίδεψε στην Ανατολή. Ως χημικός συνέταξε στα 1911 μία πραγματεία αναφορικά με τη χημεία των αρωμάτων και πριν από το 1914 δημοσίευσε το χρονικό ενός ταξιδιού του στην Ανατολή. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και στη Μικρά Ασία. Οι εικόνες, ξυλογραφίες και ακουαρέλες, που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προσπαθούν να προσδιορίσουν τον χώρο που απεικονίζει και τον χρόνο δημιουργίας της. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο τη συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Η προσεχτική μελέτη της εικόνας, από τους μαθητές, μπορεί να αναδείξει τις ενδυμασίες των κατοίκων αλλά και συνήθειες της καθημερινής ζωής τους στις αρχές του 20ου αιώνα. Μπορούν να γίνουν συγκρίσεις με αντίστοιχες σημερινές ενδυμασίες και καθημερινές συνήθειες των κατοίκων ενός νησιού. Με αφορμή την εικόνα με την πλατεία της Λέρου οι μαθητές σχεδιάζουν και υλοποιούν ένα πρόγραμμα για την πορεία του νησιού μέσα στον χρόνο. Εργαζόμενοι σε ομάδες, επιλέγουν θεματικές ενότητες π.χ. ιστορία, οικονομία, καθημερινή ζωή, τέχνες και πολιτισμός. Με την ολοκλήρωση του σχεδίου παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν οι ομάδες να εργαστούν με διαφορετικές χρονικές περιόδους. Παρατηρώντας με προσοχή τα κτήρια που απεικονίζονται στην εικόνα οι μαθητές αναδεικνύουν βασικά χαρακτηριστικά των οικοδομημάτων και οδηγούνται σε συμπεράσματα για τον τρόπο με τον οποίο οικοδομούσαν και οικοδομούν στα νησιά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE