Ταφος Αγιας Βαρβαρας - Πυραμιδες
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, απεικονίζονται: α) ο τάφος της Αγίας Βαρβάρας, πιθανώς στην κοπτική εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας στο Κάιρο και β) οι Πυραμίδες της Αιγύπτου που σύμφωνα με τον περιηγητή επρόκειτο για τις σιταποθήκες των Φαραώ, τις οποίες έχτισε ο Ιωσήφ γιος του Ιακώβ. Η Αγία Βαρβάρα, γνωστή ως Μεγαλομάρτυς, έζησε κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. στην πόλη Νικομήδεια στη Μικρά Ασία. Η Αγία Βαρβάρα θεωρείται προστάτιδα του πυροβολικού. Το έργο φαίνεται να είναι του μοναχού Noé Bianco που πραγματοποίησε προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Ο μοναχός ξεκίνησε από τη Βενετία και με σταθμούς στις βενετικές κτήσεις στην Αδριατική, στα Ιόνια νησιά και στο νότιο Αιγαίο έφτασε στην Παλαιστίνη. Στο χρονικό του, που δημοσιεύτηκε στα 1600, είναι εμπλουτισμένο με ξυλογραφίες που απεικονίζουν κυρίως λιμάνια, τοποθεσίες και προσκυνήματα από τους επισκεπτόμενους Τόπους. Η ξυλογραφία είναι η τέχνη της εγχάραξης πάνω σε ξύλινη επιφάνεια αναγλυφικών αναπαραστάσεων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ιστορία: Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες τον τάφο της Αγίας Βαρβάρας και αναδεικνύουν τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ανατρέχουν σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους, βρίσκουν ταφικά μνημεία και προβαίνουν σε συγκρίσεις. Η σύγκριση μπορεί να γίνει και με σημερινά ταφικά μνημεία. Με αφορμή την ξυλογραφία που απεικονίζει τις πυραμίδες της Αιγύπτου θα μπορούσαν οι μαθητές να βρουν πληροφορίες για τις διαφορετικές ερμηνείες που δίνονται για τους λόγους κατασκευής τους. Επίσης, να αναζητήσουν ερμηνείες γιατί οι πυραμίδες της Αιγύπτου αποτελούν το πλέον αναγνωρίσιμο παγκόσμιο μνημείο σήμερα. Θρησκευτικά - Νεοελληνική Γλώσσα: Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την πρώτη απεικόνιση και προσπαθούν αξιοποιώντας και τον τίτλο του έργου να μαντέψουν ότι πρόκειται για τον τάφο της Αγίας Βαρβάρας. Σε ομάδες αναζητούν πληροφορίες για τον βίο της Αγίας, δημιουργούν μια σύντομη βιογραφία και την παρουσιάζουν στην τάξη. Εναλλακτικά, οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν, σε ομάδες, με διαφορετικές γυναικείες μορφές της χριστιανοσύνης. Εικαστικά: Στα εικαστικά η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να την περιγράψουν με ακρίβεια οι μαθητές και να κάνουν εικασίες για τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να αναδείξουν τα υλικά στα οποία μπορούν να χαράξουν και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μικρά ομαδικά έργα π.χ. αποτυπώνοντας ένα αγαπημένο τους πρόσωπο ή ένα κεντρικό σημείο της περιοχής στην οποία ζουν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Saints SaintsSaints
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Tombs and funerary traditions Tombs and funerary traditionsTombs and funerary traditions
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE