Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Καθελκυση σκαφους στο λιμανι της Συμης
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, αποτυπώνει την καθέλκυση ενός σκάφους στο λιμάνι της Σύμης. Στο έργο απεικονίζεται πλήθος εργατών και κατοίκων του νησιού, πάνω και κάτω από το πλοίο, που συμμετέχουν στην ιδιαίτερα σημαντική, για ένα νησί, διαδικασία της καθέλκυσης σκάφους. Στην εικόνα αποτυπώνεται το αμφιθεατρικό χτίσιμο της πόλης γύρω από το λιμάνι, η επιβλητική παρουσία του καμπαναριού καθώς και η ελληνική σημαία στην πλώρη του πλοίου. Η Σύμη είναι νησί των Δωδεκανήσων που απέχει μόλις 3,7 μίλια από την εγγύτερη ακτή της Τουρκίας. Ο δημιουργός του έργου, Γάλλος χημικός μηχανικός Paul Jeancard (1869-1948), ταξίδεψε στην Ανατολή. Ως χημικός συνέταξε στα 1911 μία πραγματεία αναφορικά με τη χημεία των αρωμάτων και πριν από το 1914 δημοσίευσε το χρονικό του ταξιδιού του στην Ανατολή. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και στη Μικρά Ασία. Οι εικόνες, ξυλογραφίες και ακουαρέλες, που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προσπαθούν να προσδιορίσουν τον χώρο που απεικονίζει και τον χρόνο δημιουργίας της. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο την συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Η προσεχτική μελέτη της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει το αμφιθεατρικό χτίσιμο της πόλης γύρω από το λιμάνι καθώς και την αρχιτεκτονική των οικοδομημάτων. Επιχειρηματολογούν για τους λόγους που οδηγούσαν τους κατοίκους των νησιών αλλά και των παράκτιων πόλεων να χτίζουν τους οικισμούς τους με παρόμοιο τρόπο. Με αφορμή την εικόνα με το λιμάνι της Σύμης οι μαθητές σχεδιάζουν και υλοποιούν ένα πρόγραμμα για την πορεία του νησιού μέσα στον χρόνο. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες, επιλέγουν θεματικές ενότητες π.χ. ιστορία, οικονομία, καθημερινή ζωή, τέχνες και πολιτισμός. Με την ολοκλήρωση του σχεδίου παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν οι ομάδες να εργαστούν με διαφορετικές χρονικές περιόδους. Η καθέλκυση ενός σκάφους ήταν και είναι μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία για τους κατοίκους των νησιών. Οι μαθητές αιτιολογούν αυτή τη θέση με επιχειρήματα. Βρίσκουν πληροφορίες, από μαρτυρίες ναυτικών ή από το διαδίκτυο, για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει σήμερα καθέλκυση ενός πλοίου. Αναζητούν πότε γίνεται καθέλκυση ενός σκάφους αλλά και πότε έχουμε ανέλκυση. Χρησιμοποιούν λεξικό για να ορίσουν τις έννοιες: καθέλκυση και ανέλκυση. Με αφορμή την σημαία που διακρίνεται στο σκάφος οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για τον ρόλο της σημαίας πάνω σε ένα πλοίο.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6062
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator