Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Βυρσοδεψειο στη Συρο
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένα από τα πλέον βασικά εξαρτήματα του βυρσοδεψείου μια βυρσοδεψική βαρέλα σε φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1997. Το συγκεκριμένο εξάρτημα βρίσκεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ερμούπολης. Βυρσοδεψία είναι η διαδικασία που ακολουθείται με τη βοήθεια τεχνικών και χημικών επεξεργασιών που κάνουν τελικά τα δέρματα να είναι τόσο αδιάβροχα, όσο και να μη σαπίζουν. Γνωστή ήδη από το 2.500 π.Χ. (ένα από τα πιο παλιά επαγγέλματα) χρησιμοποιήθηκε η ίδια τεχνική κατεργασίας των δερμάτων μέχρι και πριν από 150 περίπου χρόνια, όταν η κατεργασία των δερμάτων πήρε πια καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα και άλλαξε και ο τρόπος της κατεργασίας. Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, άνθισε η βυρσοδεψία. Οι βυρσοδέψες της Σύρου δίδαξαν τους Ρώσους την βυρσοδεψική τέχνη. Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια που λειτούργησαν στην Ερμούπολη ήταν το εργοστάσιο ΚΟΡΝΗΛΑΚΗ – ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ: χτίστηκε στα 1881 και άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Αναπαλαιώθηκε και παραχωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα και προσπαθούν να μαντέψουν τι ακριβώς απεικονίζει. Με την βοήθεια του εκπαιδευτικού οδηγούνται στο συγκεκριμένο εξάρτημα και στη συνέχεια επιχειρούν να προσδιορίσουν το ρόλο του εξαρτήματος στη λειτουργία του βυρσοδεψείου. Η φωτογραφία με την βυρσοδεψική βαρέλα μπορεί να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την ανάγκη των ανθρώπων να επεξεργαστούν τα δέρματα. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εντοπίζουν χρήσεις του επεξεργασμένου δέρματος. Η επίσκεψη σε ένα παλιό ή και σύγχρονο εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να παραχθεί το τελικό προϊόν. Η επίσκεψη μπορεί να γίνει σε ένα π.χ. βυρσοδεψείο, ελαιοτριβείο, τυροκομείο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί και η ύπαρξη ενός σχετικού μουσείου. Σε κάθε περιοχή υπήρχαν ασχολίες που αποτελούσαν και αποτελούν, σε κάποιες περιπτώσεις, το σήμα κατατεθέν της περιοχής. Η Σύρος είχε τα βυρσοδεψεία, η Κόρινθος την σταφίδα, η Ήπειρος τους χτίστες κ.ο.κ. Οι μαθητές αναζητούν ασχολίες που είχαν χαρακτηρίσει ή και χαρακτηρίζουν την περιοχή τους.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6063

LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Economy EconomyEconomy
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > System SystemSystem
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > System SystemSystem
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator