Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
View of Mount Taygetus from Sparta.
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια χαλκογραφία από το βιβλίο του Stackelberg Οttο «La Grèce. Vues pittoresques et topographiques», η οποία απεικονίζει το όρος Ταΰγετος. Ο Στάκελμπεργκ (1786 - 1837) γεννήθηκε στην Εσθονία. Περιηγήθηκε στην Ελλάδα από το 1810 ως το 1814 και στα σχέδιά του αναπαριστά ελληνικά τοπία καθώς και εικόνες από την καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Στο συγκεκριμένο έργο του αποτυπώνει την επιβλητικότητα της μεγαλύτερης οροσειράς της Πελοποννήσου, αυτής του Ταΰγετου, όπως φαίνεται από την περιοχή της Σπάρτης. Η οροσειρά πήρε την ονομασία της από την Ταϋγέτη, μία από τις επτά Ατλαντίδες. Το μήκος της είναι 115 χιλιόμετρα και η υψηλότερη κορυφή της ονομάζεται Αγιολιάς ή Προφήτης Ηλίας με ύψος 2.407 μ. Στις πλαγιές του βουνού υπάρχουν μικρά γραφικά χωριά και ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει σπηλαιολογία, ορεινή ποδηλασία, πεζοπορικές και ορειβατικές διαδρομές στα φαράγγια του βουνού. Στο βουνό επίσης λειτουργεί και καταφύγιο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την οροσειρά του Ταΰγετου. Οι μαθητές βρίσκουν και άλλα βουνά της Πελοποννήσου, τα οποία και καταγράφουν. Επιπλέον συγκρίνουν την συγκεκριμένη οροσειρά με τις υπόλοιπες του Ελλαδικού χώρου. Αναζητούν στοιχεία για την ιδιαίτερη πανίδα και χλωρίδα της περιοχής, τα οποία και παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για την Σπάρτη ως πόλη κράτος στην Αρχαία Ελλάδα, τη στρατιωτική δύναμή της, την πειθαρχία της, τον ηρωισμό της καθώς και για το ιδιαίτερο σύστημα Αγωγής των νέων της. Επιπλέον, ανακοινώνουν στην ολομέλεια πληροφορίες για τον Καιάδα το μεγάλο βάραθρο του Ταΰγετου και τη δοξασία ότι εκεί έριχναν τα παιδιά που ήταν ανάπηρα και καχεκτικά. Δράττοντας την ευκαιρία, γράφουν και αναρτούν στην τάξη την άποψή τους για το χαρακτήρα των Σπαρτιατών σε σχέση με τη διασφάλιση της ευγονικής στη φυλή τους. Τέλος, αναζητούν και συγκεντρώνουν τα οικολογικά προβλήματα της περιοχής και φτιάχνουν μια επιστολή προς το Δήμαρχο της πόλης της Σπάρτης, στην οποία του επισημαίνουν το πρόβλημα και τον προτρέπουν να πάρει μέτρα αντιμετώπισής του.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6082

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Natural environment Natural environmentNatural environment
> Biosphere BiosphereBiosphere
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator