Self Portrait
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί αυτοπροσωπογραφία του ζωγράφου Γιάννη Βαλαβανίδη, που δημιουργήθηκε με την τεχνική του σχεδίου με ινδικό μελάνι. Ο καλλιτέχνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939 και σπούδασε ζωγραφική, χαρακτική και ψηφιδωτό στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Έχει πραγματοποιήσει δέκα ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ασχολήθηκε με την εικονογράφηση, αλλά και με την σχεδίαση εξωφύλλων βιβλίων. Δίδαξε ψηφιδωτό και ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας την περίοδο 1982-2006 και έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων σε εφημερίδες και περιοδικά για την τέχνη. Την περίοδο 2001-2004 ήταν Αντιπρύτανης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και από το 2007 είναι ομότιμος καθηγητής. Ο δημιουργός αποτυπώνει με ρεαλισμό και αυστηρές γραμμές το πορτραίτο του. Το έργο είναι διαστάσεων 35Χ25 εκ. και ανήκει στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για την προσέγγιση της τεχνικής του σχεδίου με μελάνι σε ένα πορτραίτο. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο γνωστικό αντικείμενο της Αισθητικής Αγωγής ως αφετηρία για την σπουδή του φωτός και της σκιάς σε ένα σχέδιο. Το σχέδιο είναι η γλώσσα του καλλιτέχνη, που του επιτρέπει να αποτυπώσει τις τρεις διαστάσεις του πραγματικού κόσμου στις δύο διαστάσεις του χαρτιού ή του καμβά, αξιοποιώντας σημεία, γραμμές, σχήματα, επιφάνειες, φως και σκιά. Η συγκεκριμένη αυτοπροσωπογραφία του Γιάννη Βαλαβανίδη με τις έντονες τονικές αντιθέσεις μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για την πληρέστερη κατανόηση της έννοιας της τονικότητας στο σχέδιο, αλλά και για την προσέγγιση του βασικού οπτικού λεξιλογίου του σχεδίου με δραστηριότητες ενός χρώματος, που θα εξοικειώσουν τους μαθητές με τις τονικές διαβαθμίσεις. Τέλος, προτείνεται ως εισαγωγή για δραστηριότητες παρατήρησης μεταξύ φωτισμένων και σκιασμένων περιοχών σε έργα τέχνης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6092
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
constructivist
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΚΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE