Στη Μελέτη του Περιβάλλοντος και στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές ασχολούνται με τα κακτοειδή φυτά(π.χ. φραγκοσυκιά, είδη κακτοειδών) και με τα πολυετή δέντρα, π.χ. πλάτανος. Βρίσκουν τις λατινικές τους ονομασίες, μαθαίνουν για τις κλιματικές συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξή τους, την ποιότητα του εδάφους που απαιτείται κα τη χρησιμότητά τους. Αναφέρουν αν τα συγκεκριμένα είδη φύονται στον τόπο κατοικίας τους.
Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές αξιοποιούν τις νέες Τεχνολογίες και με τους χάρτες της google βρίσκουν την Ταρσό της Κιλικίας. Στη συνέχεια σχεδιάζουν το δικό τους χάρτη. Αναζητούν τρόπους μετάβασης από το σημείο που βρίσκονται στην Ταρσό της Κιλικίας.
Οι μαθητές, στη Μελέτη του Περιβάλλοντος και στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης περιγράφουν την κατοικία που εικονίζεται στο έργο και αναφέρονται στα υλικά κατασκευής και στον τρόπο πρόσβασής τους. Επίσης αιτιολογούν την επιλογή στα υλικά κατασκευής της κατοικίας, λαμβάνοντας υπόψη τους τις καιρικές συνθήκες αλλά και τα υλικά τους περιβάλλοντος. Συγκρίνουν την κατοικία με τη δική τους κατοικία, συγκρίνουν τα υλικά κατασκευής τους, τα οικοδομήματα στο σύνολό τους και εξάγουν συμπεράσματα για τις καιρικές συνθήκες και για τις ανάγκες που καλύπτουν οι δύο κατοικίες σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο.