Portrait of Odysseas Androutsos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λιθογραφία του 1830 του Δανού φιλέλληνα Adam Friedel, που απεικονίζει τον Οδυσσέα Ανδρούτσο έφιππο. Ο Friedel το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτραίτα πολιτικών και στρατιωτικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης, που είχε σχεδιάσει εκ του φυσικού και τα οποία λιθογράφησε και επιχρωμάτισε ο J. Bouvier. Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος υπήρξε σημαντική μορφή του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821. Προεπαναστατικά φοίτησε στη στρατιωτική σχολή του Αλή Πασά και υπηρέτησε κοντά του μέχρι το 1820. Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1818 και μετά την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης πήρε μέρος σε πλήθος μαχών με αποκορύφωμα την απαράμιλλου ηρωισμού μάχη στο Χάνι της Γραβιάς. Συμμετείχε στον εμφύλιο σπαραγμό του 1824-1825 οπότε και δολοφονήθηκε από ελληνικά χέρια. Η λιθογραφία, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι μια τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ προβάλλεται με βιντεοπροβολέα στους μαθητές τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου κατά το μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στα κεφάλαια εκείνα που αφορούν την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές, αφού αναγνωρίσουν και εντάξουν το εικονιζόμενο πρόσωπο στο κατάλληλο χωροχρονικό πλαίσιο με ή χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, αναλαμβάνουν, κατά ομάδες, να συγκεντρώσουν στοιχεία που άπτονται της ζωής και της δράσης του Οδυσσέα Ανδρούτσου. Έτσι, μια ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες για τη δράση του κατά την προεπαναστατική περίοδο (τη φοίτησή του στη στρατιωτική σχολή του Αλή Πασά, τη μύησή του στη Φιλική Εταιρεία, την υπηρεσία του ως αρχηγός σωματοφυλάκων του Αλή Πασά κ.ά.), μια άλλη ομάδα ασχολείται με την πολεμική δράση του κατά τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης, μια τρίτη ομάδα με τη συμμετοχή του και τις ενέργειές του στον εμφύλιο του 1824, τη σύλληψή του και το τραγικό του τέλος. Επίσης, μια ομάδα αναλαμβάνει να συγκεντρώσει προσωπογραφίες αγωνιστών του 1821 πού ήρθαν σε επαφή με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο (Αθανάσιος Διάκος, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Ιωάννης Γκούρας, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης κ.ά.). Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης όπου ακολουθεί συζήτηση. Το υλικό που συγκεντρώθηκε μπορεί να αναρτηθεί, είτε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης είτε στον πίνακα ανακοινώσεων του Σχολείου, με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE