View of the ruins in ancient Ephesus
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για εικόνα που απεικονίζει ερείπια της Αρχαίας Εφέσου στη Μικρά Ασία. Η αποτύπωση έγινε από τον Γάλλο χημικό μηχανικό Paul Jeancard κατά την περιοδεία του στην περιοχή. Περιέχεται στη σελίδα 231 του έργου του "L'Anatolie, Smyrne – Sparte – Bourdour – Hiérapolis – Le Dodécanèse", Παρίσι, Librairie Française, 1919. Η Έφεσος άκμασε κατά την αρχαιότητα και μάλιστα γύρω στον 8ο αιώνα π.Χ. ήταν το οικονομικό κέντρο της Μικράς Ασίας. Μετά τον 6ο αιώνα π.Χ. πέρασε υπό την κυριαρχία των Περσών διατηρώντας την αυτονομία της. Απελευθερώθηκε από το Μ. Αλέξανδρο και ξαναβρήκε την παλιά εμπορική της αίγλη. Αργότερα περιλήφθηκε στο βασίλειο της Περγάμου και στη συνέχεια πέρασε στα χέρια των Ρωμαίων. Στα πρώτα μεταχριστιανικά χρόνια διατήρησε την ακμή των προηγούμενων αιώνων και μάλιστα εκεί ιδρύθηκε χριστιανική εκκλησία. Σήμερα υπάρχουν μόνο τα ερείπια της αρχαίας πόλης τα οποία έχουν έρθει στο φως μετά από ανασκαφές που ξεκίνησαν στα μέσα του 19ου αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού ή της εκπόνησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο, με έναυσμα την προβολή της εικόνας με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη, η οποία μπορεί να λειτουργήσει και ως προκαταβολικός οργανωτής μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για την Αρχαία Έφεσο, τη γεωγραφική της θέση, την οικονομική και κοινωνική της ανάπτυξη, τους κατακτητές που πέρασαν, την ακμή και την παρακμή της, τα σημαντικά κτήριά της, τις ανασκαφές μέσω των οποίων αποκαλύφθηκε η σημαντική αυτή πόλη κ.ο.κ. Επιπλέον, κατά τη διαδικασία, είναι δυνατό να αξιοποιηθούν διδακτικά τα διαχρονικά ιστορικά και πολιτισμικά μηνύματα που φέρουν τα ερείπια καταδεικνύοντας έτσι τη σπουδαιότητα τους, όπως επίσης μπορεί να εξεταστεί και η φθοροποιός επίδραση του χρόνου σε όλα τα ανθρώπινα δημιουργήματα. Τέλος, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να εστιάσει στην προσπάθεια οικοδόμησης πολιτιστικής συνείδησης των μαθητών, ώστε αφενός να αποφεύγονται φαινόμενα αδιαφορίας και εγκατάλειψης των μνημείων και αφετέρου να επιδεικνύεται ο απαιτούμενος σεβασμός κατά τις επισκέψεις σε αυτούς τους χώρους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE