Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να αναγνωρίσουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση για το «θέαμα» που προσφέρουν τα άγρια ζώα και τον τρόπο εκπαίδευσής τους. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων, την εκμετάλλευσή τους διαχρονικά με σκοπό το κέρδος (π.χ. στο τσίρκο), τις διάφορες φιλοζωικές οργανώσεις (π.χ. Αρκτούρος, για την προστασία της αρκούδας) κ.ά. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν και προτείνουν τρόπους δράσης για την προστασία των ζώων, στον μικρόκοσμό τους και επισκέπτονται κάποια φιλοζωική οργάνωση της περιοχής τους προκειμένου να ενημερωθούν για τα σημερινά προβλήματα, που αφορούν τα ζώα, τόσο τα κατοικίδια όσο και τα άγρια. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.