Το ΜΑ προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα σε μαθητές τόσο του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος ή της Ιστορίας. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τη λιθογραφία και να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν τι κάνουν οι εικονιζόμενοι σ’ αυτή. Αφού ακουστούν διάφορες απόψεις, ο εκπαιδευτικός μεταφράζει τη λεζάντα που αναφέρεται στον παραμυθά. Στη συνέχεια οι μαθητές συζητούν για τους τρόπους ψυχαγωγίας που είχαν οι άνθρωποι, ιδιαίτερα της υπαίθρου, τα χρόνια πριν το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα υπόλοιπα τεχνολογικά μέσα. Όσοι μαθητές έχουν παππού ή γιαγιά αναλαμβάνουν να μιλήσουν μαζί τους και να τους ζητήσουν να τους αφηγηθούν τον τρόπο που αυτοί ψυχαγωγούνταν στα παιδικά τους χρόνια. Το υλικό που συγκεντρώνεται ανακοινώνεται στην ολομέλεια της τάξης και όλοι οι μαθητές γίνονται κοινωνοί των τρόπων ψυχαγωγίας των ανθρώπων και ιδιαίτερα των παιδιών πριν την εμφάνιση των οπτικοακουστικών μέσων. Μάλιστα, αν υπάρχει κάποιος ηλικιωμένος παππούς ή γιαγιά, που μπορεί να πάει στο σχολείο και να περιγράψει στην τάξη τους τρόπους ψυχαγωγίας τις παλαιότερες εποχές, θα βοηθούσε ιδιαίτερα στην κατανόησή τους από τους μαθητές. Επίσης, τα παιδιά καταγράφουν παραμύθια που τους διηγούνται οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους και τα ανακοινώνουν στην τάξη. Τα ίδια ορίζουν κάποια βραβεία για το πιο ασυνήθιστο παραμύθι, το πιο αστείο, το πιο δραματικό παραμύθι, κ.ά. Στη συνέχεια, σε ομάδες ή εταιρικά, γράφουν το δικό τους παραμύθι και το εικονογραφούν. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.