Portrait of Ioannis Kolettis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λιθογραφία του 1830 του Δανού φιλέλληνα Adam Friedel που απεικονίζει τον Ηπειρώτη γιατρό και πολιτικό Ιωάννη Κωλέττη. Ο Friedel το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτραίτα πολιτικών και στρατιωτικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης, που είχε σχεδιάσει εκ του φυσικού και τα οποία λιθογράφησε και επιχρωμάτισε ο J. Bouvier. Ο Κωλέττης σπούδασε ιατρική στην Ιταλία, μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία και κήρυξε, μαζί με τον Ιωάννη Ράγκο, την επανάσταση στο Συρράκο και τους Καλαρρύτες η οποία απέτυχε οδηγώντας στην καταστροφή τις δύο κωμοπόλεις. Ο Κωλέττης κατέφυγε στη Νότια Ελλάδα όπου αναμίχθηκε με την πολιτική και διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις Εθνοσυνελεύσεις. Καθοριστικός ήταν ο ρόλος του στις εμφύλιες διενέξεις των Ελλήνων. Η λιθογραφία, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι μια τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ προβάλλεται με βιντεοπροβολέα στους μαθητές τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου κατά το μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στα κεφάλαια εκείνα που αφορούν αφενός την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και αφετέρου την πολιτική κατάσταση μετεπαναστατικά. Οι μαθητές, αναλαμβάνουν να συγκεντρώσουν στοιχεία που άπτονται της ζωής και της δράσης του Ιωάννη Κωλέττη είτε από βιβλία είτε από το διαδίκτυο. Δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, κάθε ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες για θέματα όπως: η δράση του κατά την προεπαναστατική περίοδο (οι σπουδές του στην Ιταλία, η ανάληψη καθηκόντων ως προσωπικός ιατρός του γιου του Αλή Πασά, η γνωριμία του με Έλληνες οπλαρχηγούς που ήταν στην αυλή του Αλή Πασά, η μύησή του στη Φιλική Εταιρεία), η δράση του κατά την έναρξη της επανάστασης (η κήρυξη επανάστασης στο Συρράκο και τους Καλαρρύτες, η κάθοδός του στη Ν. Ελλάδα), η πολιτική δράση του (η συμμετοχή του στις Εθνοσυνελεύσεις και οι αποφάσεις τους, ο ρόλος του ως πρεσβευτής της Ελλάδας στη Γαλλία, η δημιουργία του Γαλλικού κόμματος, η ανάληψη καθηκόντων ως πρώτου συνταγματικού πρωθυπουργού, ο ρόλος του στις εμφύλιες διενέξεις κ.ά.), το πρώτο σύνταγμα της Ελλάδας και η θέσπιση της συνταγματικής μοναρχίας κ.ο.κ. Μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να συγκεντρώσει προσωπογραφίες αγωνιστών του 1821 πού ήρθαν σε επαφή με τον Ιωάννη Κωλέττη. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης όπου ακολουθεί συζήτηση και το υλικό που συγκεντρώθηκε μπορεί να αναρτηθεί είτε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης είτε στον πίνακα ανακοινώσεων του Σχολείου με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE