The street of the Knights in Rhodes
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ξυλογραφία που απεικονίζει τη βοτσαλοστρωμένη οδό των Ιπποτών, που βρίσκεται στη Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Η οδός των Ιπποτών, μήκους 200μ. και πλάτους 6μ. συνέδεε το θρησκευτικό με το πολιτικό κέντρο του κάστρου, δηλαδή τη μητρόπολη των Λατίνων (Παναγία του Κάστρου) με το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου. Κατά μήκος της είναι χτισμένα τα σημαντικότερα δημόσια αλλά και ιδιωτικά ιπποτικά κτήρια. Εδώ βρίσκονται, με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα καταλύματα των "Γλωσσών", των εθνικών ομάδων του Τάγματος των Ιπποτών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αρχιτεκτονική των κτηρίων με την αποτύπωση λεπτομερειών όπως των εξωστών, των εξωτερικών κλιμάκων κ.ά. Η αποτύπωση έγινε από τον Γάλλο χημικό μηχανικό Paul Jeancard κατά την περιοδεία του στην περιοχή στις αρχές του 20ου αιώνα. Το ΜΑ βρίσκεται σε συλλογή της Βιβλιοθήκης του Μουσείου Μπενάκη. Ξυλογραφία είναι η τέχνη της χάραξης σχεδίων και συμβόλων πάνω σε ξύλινη επιφάνεια που προορίζεται για πλάκα για την εκτύπωση αντιτύπων σε χαρτί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικά με την Ιστορία και ειδικότερα σχετικών με τη διοίκηση και την πολιτική οργάνωση κατακτημένων περιοχών της Ελλάδας κατά το Μεσαίωνα (Ενετοκρατία). Ακόμη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη διδασκαλία της Γεωγραφίας και ειδικότερα ως παράδειγμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο φυσικό περιβάλλον. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών τόσο με τις κατασκευές δημοσίων έργων, όπως δρόμων και κυβερνητικών κτηρίων, όσο και με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων κατά την παραπάνω περίοδο. Επιπλέον και δεδομένου ότι η οδός των Ιπποτών έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τόσο τους λόγους που η UNESCO προέβη σε αυτή την ανακήρυξη όσο και να βρουν άλλα παρεμφερή μνημεία (ανθρώπινες κατασκευές καθημερινότητας) Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Αποδέκτες και πρωταγωνιστές των παραπάνω δράσεων μπορεί να είναι μαθητές τόσο των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE