Καμηλα και μπαμπουινος απο τη Δαμιεττη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, απεικονίζονται μια καμήλα και ένας μπαμπουίνος στην πόλη Δαμιέττη της Αιγύπτου. Στην εικόνα φαίνεται ένας μπαμπουίνος να κρατά το χαλινάρι της καμήλας. Η καμήλα, το σημαντικότερο θηλαστικό της Αφρικής, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αντοχή στις συνθήκες που επικρατούν στις ερήμους. Οι μπαμπουίνοι ονομάζονται οι Αφρικανικές και Ασιατικές μαϊμούδες, ένα είδος μεγάλου πιθήκου με μεγάλο κεφάλι, πλατιά μάγουλα και μακρύ γυμνό ρύγχος. Η Δαμιέτη ή Νταμιέτα είναι πόλη και λιμάνι της Αιγύπτου, χτισμένη στις όχθες του Νείλου, 15 χλμ. από τη Μεσόγειο Θάλασσα. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην Ε΄ και Ζ΄ Σταυροφορία το 1217 και το 1249 μ.Χ. αντίστοιχα. Το έργο φαίνεται να είναι του μοναχού Noé Bianco που πραγματοποίησε προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Το χρονικό του, που δημοσιεύτηκε στα 1600, είναι εμπλουτισμένο με ξυλογραφίες που απεικονίζουν κυρίως λιμάνια, τοποθεσίες και προσκυνήματα από τους επισκεπτόμενους Τόπους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα και προσπαθούν να συσχετίσουν τα δύο θηλαστικά που αποτυπώνονται σε αυτήν. Αναζητούν πληροφορίες για τα δύο ζώα και αναδεικνύουν την σημαντικότητα που είχαν για τους κατοίκους της περιοχής την εποχή που ο δημιουργός του έργου έκανε αυτήν την αποτύπωση. Να εντοπίσουν την πόλη Δαμιέτη ή Νταμιέτα στο χάρτη της Αφρικής και στο παγκόσμιο χάρτη, να σχολιάσουν την γεωγραφική της θέση και να αιτιολογήσουν την επιθυμία των σταυροφόρων να την κατακτήσουν. Μπορεί να αξιοποιηθεί και το λογισμικό οπτικοποίησης google earth. Στα εικαστικά η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να την περιγράψουν με ακρίβεια οι μαθητές και να κάνουν εικασίες για τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να αναδείξουν τα υλικά στα οποία μπορούν να χαράξουν και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μικρά ομαδικά έργα π.χ. αποτυπώνοντας ένα ζώο που αγαπούν κατοικίδιο ή του δάσους. Ακόμα μπορούν να φανταστούν ότι είναι περιηγητές όπως ο Noé Bianco και να σκιτσάρουν κάποια φανταστικά ζώα ή να κάνουν κολλάζ και να δημιουργήσουν τα δικά τους φανταστικά ζώα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Dissemination of Christianity Dissemination of ChristianityDissemination of Christianity
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Man Society and Space - Ιnteractions Ιnterdependencies Man Society and Space - Ιnteractions ΙnterdependenciesMan Society and Space - Ιnteractions Ιnterdependencies
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE