Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Fountain of Arethusa, Ithaca island
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αναφέρεται στην Κρήνη Αρεθούσα, η οποία βρίσκεται σε πλαγιά απόκρημνου γκρεμού - γνωστή και ως Πέρα Πηγάδι κάτω από το οροπέδιο του Μαραθιά στο νότιο τμήμα της Ιθάκης. Ο μεγάλος βράχος στα δεξιά είναι η Πέτρα του Κόρακα. Η κρήνη αναφέρεται από τον Όμηρο ως μια ακόμα πηγή γλυκού νερού στο νησί. Η Αρεθούσα ήταν Νύμφη των πηγών και των δασών. Όταν έμαθε πως εκεί σκοτώθηκε ο γιος της ο Κόρακας αυτοκτόνησε στο ίδιο σημείο. Στην εικόνα κυριαρχεί το φυσικό περιβάλλον, η απόκρημνη πλαγιά με λίγα δέντρα, τα νερά του καταρράκτη. Διακρίνονται άνθρωποι, πιθανόν βοσκοί να προχωρούν με λίγα ζώα. Η εικόνα ανήκει στο ζωγράφο J. Cartwright (1789 μ.Χ. – 1829 μ.Χ.), ο οποίος ταξίδεψε στα νησιά του Ιονίου όταν ήταν υπό βρετανική κατοχή και απέδωσε σκηνές από την καθημερινότητα των ανθρώπων με ταυτόχρονη λεπτομερή απεικόνιση του περιβάλλοντος. Βρίσκεται σε λεύκωμα με τίτλο "Views of the seven islands" που κυκλοφόρησε στο Λονδίνο (1821 μ.Χ.).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις προτείνεται οι μαθητές: -Στο γνωστικό αντικείμενο της Μυθολογίας να αναζητήσουν και να καταγράψουν τα μυθολογικά στοιχεία της περιοχής, να συγκεντρώσουν πληροφορίες και να τις καταγράψουν σε ιστορική γραμμή. Στην Ιστορία να αναζητήσουν και να συμπληρώσουν στη γραμμή τα ιστορικά γεγονότα της εποχής για την Ιθάκη/Επτάνησα και την υπόλοιπη Ελλάδα, να κάνουν αντιπαραβολή γεγονότων και συσχετισμούς. -Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση να συνδέσουν στοιχεία της Ιστορίας του νησιού που αποτελούν Πολιτιστική Κληρονομιά με στοιχεία του περιβάλλοντος και να ετοιμάσουν μια σχετική παρουσίαση αναδεικνύοντας και την Τοπική Ιστορία. -Στο πλαίσιο της Γεωγραφίας μπορούν να συζητήσουν για το ανάγλυφο της περιοχής και τον τρόπο που σχηματίζονται καταρράκτες, πηγές. -Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή να συγκεντρώσουν φωτογραφίες της περιοχής σήμερα, να συγκρίνουν με την περιοχή όπως απεικονίζεται στο έργο την αντίστοιχη εποχή, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές και να συζητήσουν την επίδραση των αλλαγών στη ζωή των ανθρώπων. -Στην Αισθητική Αγωγή – Ζωγραφική να μελετήσουν τα ρεύματα της εποχής και να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά στο συγκεκριμένο έργο.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6145

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Natural environment Natural environmentNatural environment
> Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator