Ioannis Sofianopoulos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται η φωτογραφία του Ιωάννη Σοφιανόπουλου. Ο Ιωάννης Σοφιανόπουλος (1877 – 1951) γεννήθηκε στα Καλάβρυτα Αχαΐας και ήταν απόγονος του Παναγιώτη Σοφιανόπουλου (γιατρού, μέλους της Φιλικής Εταιρείας και αγωνιστή του 1821, εκδότη, πολιτικού). Μετά τις γυμνασιακές του σπουδές φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου και διακρίθηκε ως νομικός και πολιτειολόγος. Κατά τους Βαλκανικούς πολέμους, που ξέσπασαν στη συνέχεια, προσλήφθηκε στο ιδιαίτερο γραφείο του Ε. Βενιζέλου, όπου και ανέλαβε διευθυντής του γραφείου τύπου καθώς και νομικός σύμβουλος στη χάραξη των ελληνοσερβικών συνόρων. Το 1930, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία εμφανίζεται δημιουργός και αρχηγός του Αγροτικού Κόμματος Ελλάδος και το 1932 εισέρχεται στη Βουλή ως αρχηγός ομάδας αγροτικών βουλευτών. Το 1933 επανεξελέγη βουλευτής Σερρών μετέχοντας στο υπό τον Ε. Βενιζέλο «Εθνικό Συνασπισμό Κομμάτων». Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας επανήλθε στην Αθήνα (Ιανουάριος του 1945) και ανέλαβε υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Πλαστήρα. Ακολούθως προέδρευσε στο συνέδριο της Βάρκιζας στο οποίο και συνομολογήθηκε η ομώνυμη συμφωνία. Όταν συνήλθε η πρώτη διάσκεψη του ΟΗΕ στον Άγιο Φραγκίσκο ο Ιωάννης Σοφιανόπουλος μετέβη ως αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας, όπου και προέδρευσε της επιτροπής στη σύνταξη του καταστατικού χάρτη. Τασσόμενος όμως ενάντια της εισδοχής της Αργεντινής στον Παγκόσμιο Οργανισμό ήλθε σε ρήξη με την τότε κυβέρνηση του Βούλγαρη, όπου και αναγκάσθηκε να παραιτηθεί. Τον Νοέμβριο του 1945, (επί κυβερνήσεως Σοφούλη) ανέλαβε και πάλι υπουργός των Εξωτερικών, όπου και πάλι αναγκάσθηκε να παραιτηθεί (Ιανουάριος 1946), όταν υποστήριξε ενώπιον της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ αντίθετη άποψη από αυτή του πρωθυπουργού, που αφορούσε τη θέση που θα έπρεπε να λάβει η ελληνική κυβέρνηση επί της ρωσικής πρότασης περί αποχώρησης των Άγγλων από την Ελλάδα. Τέλος, στις εκλογές του Μαρτίου του 1950 συνεργάστηκε με τους αρχηγούς των αριστερών ομάδων δημιουργώντας εκλογικό συνασπισμό υπό τον τίτλο «Δημοκρατική Παράταξις», όπου και εξελέγη πρώτος βουλευτής Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο περισσότερα στοιχεία από τη ζωή και το έργο του Σοφιανόπουλου. Στη συνέχεια τους ζητάει να βρουν και να συνδέσουν συγκεκριμένα γεγονότα από τη ζωή του Σοφιανόπουλου με αντίστοιχα γεγονότα της νεώτερης ελληνικής ιστορίας. Αυτά τα γεγονότα, αφού τα βρουν, θα τα συνδέσουν με κείμενα, εικόνες, ήχο και βίντεο (χρησιμοποιώντας ένα λογισμικό παρουσίασης, όπως το PowerPoint) και θα τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης τους για να ακολουθήσει ο σχολιασμός τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v 1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE