Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα, οι μαθητές να αναγνωρίσουν τον ποιητή και να συζητήσουν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στη Νεοελληνική ποίηση. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με τη διαφορά της παλιάς γενιάς ποιητών (Α’ Αθηναϊκή Σχολή) και της νέας γενιάς (Νέα Αθηναϊκή Σχολή), που εκπροσωπούσε ο ποιητής. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών να αναλάβει να ασχοληθεί με ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στην ολομέλεια. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την τεχνική της ξυλογραφίας, να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν από την γνωριμία τους με τον ποιητή ή να εικονογραφήσουν ποιήματά του. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να εκπονήσουν ένα σχέδιο εργασίας, το οποίο να έχει ως κεντρικό του θέμα τη ζωή και το έργο του Κωστή Παλαμά και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες να μπορέσουν να προσεγγίσουν το λογοτεχνικό είδος της ποίησης. Τέλος, η εικόνα του ποιητή μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής, κατά τη μελέτη του Ολυμπιακού Ύμνου, ο οποίος ενώ συντέθηκε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, καθιερώθηκε το 1958, ως ο επίσημος ύμνος των Ολυμπιακών Αγώνων..