'Portrait of Mr Frissiras and Pat Andrea''
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ζωγραφικό έργο (λάδι σε καμβά), διαστάσεων 119x141 εκ. με δύο προσωπογραφίες, αυτή του συλλέκτη έργων τέχνης Βλάση Φρυσίρα και την αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του ζωγράφου Andrea Pat. Ο Pat (γεν. 1942, Χάγη) ζει και εργάζεται στο Παρίσι και στη Χάγη. Διατέλεσε καθηγητής στην Ecole Nationale Superieure des Beaux-Αrts του Παρισιού και έχει εκθέσει σε μεγάλα εικαστικά κέντρα του κόσμου. Στο έργο αυτό, ο Pat συνδυάζει δύο διαφορετικές τεχνοτροπίες: Τη ρεαλιστική με την οποία αποδίδει το φως, την σκιά, τη στάση και τους όγκους στις μορφές των δύο ανδρών και την γραμμική με την οποία αποδίδει τις φιγούρες στο φόντο. Αυτές οι φιγούρες, άλλες μικρές και άλλες μεγάλες, διαπερνούν με διαφάνεια η μία την άλλη ενώ η "κανονικότητα" στην τοποθέτησή τους εκλείπει. Ο πίνακας αποτελεί αναφορά στο έργο του μεγάλου Νεοκλασικιστή ζωγράφου Ένγκρ (Jean-Auguste-Dominique-Ingres, 1780-1867). Η στάση του προσώπου, το βλέμμα και η κίνηση του χεριού στην αυτοπροσωπογραφία του Pat είναι ίδια με τα αντίστοιχα, στην αυτοπροσωπογραφία του Ένκγρ (self-portret, 1804, Μουσείο Κοντέ). Αλλά και ο συλλέκτης Φρισύρας απεικονίζεται με τον ίδιο τρόπο που ο Ένγκρ ζωγραφίζει τον κύριο Μπερτίν (Portrait of Monsieur Bertin, 1832, Παρίσι, Λούβρο). Η μεγάλη έκπληξη έρχεται τέλος όταν στις μορφές του φόντου αναγνωρίζουμε τις κοπέλες από τον πίνακα του Ένκγρ «το Τούρκικο λουτρό» (Turkish bath, 1862, Παρίσι, Λούβρο).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο πίνακας μπορεί να παρουσιαστεί στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου, με σκοπό την μελέτη της εξέλιξης των σύγχρονων τάσεων στην ζωγραφική. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου και Λυκείου με θέμα τον τρόπο με τον οποίο ένα έργο τέχνης μπορεί να γίνει πηγή έμπνευσης για ένα καινούργιο έργο. Στη συνέχεια, οι μαθητές θα μπορούσαν αφού γνωρίσουν τη ζωγραφική του Ένγκρ, να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν ένα δικό τους πρωτότυπο έργο με αναφορές σε αυτό.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Andrea Pat, Andrea Pat
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE