Ιστορικος χαρτης της περιοχης των Δελφων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Περιλαμβάνεται στο μυθιστόρημα του Jean-Jacques Barthélemy ''Ταξίδι του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα'' (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce) όπου ο ήρωας, ο Σκύθης νεαρός Ανάχαρσης, απόγονος του φιλοσόφου Ανάχαρση, περιηγείται στην Ελλάδα για να αποκτήσει σοφία. Ο χάρτης έχει στόχο να βοηθήσει το ευρωπαϊκό αναγνωστικό κοινό να κατανοήσει και να προσδιορίσει τις διαδρομές του ήρωα μέσα στον ελληνικό χώρο. Το έργο του Barthélemy είναι ουσιαστικά μια εισαγωγή στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, καθώς ο νεαρός Ανάχαρσης περιηγείται σε όλα τα σημαντικά πνευματικά και πολιτικά κέντρα της αρχαίας Ελλάδας του 4ου αιώνα π.Χ, περιγράφοντας τα ήθη, τη φιλοσοφία, τους νόμους, τις θρησκευτικές συνήθειες και την τέχνη των κατοίκων της. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προσδιορισμός της θέσεως του μαντείου των Δελφών στο χάρτη γίνεται μια εποχή (τέλη του 18ου αιώνα) όπου ο αρχαιολογικός χώρος δεν είχε ακόμη ανασκαφεί - οι ανασκαφές άρχισαν το 1860 - καθώς ήδη από τον Μεσαίωνα είχε κτισθεί πάνω του το χωριό Καστρί. Το μυθιστόρημα του Γάλλου, το οποίο εξέφραζε απόλυτα το πνεύμα της αναβίωσης του κλασικού πολιτισμού που επικρατούσε την εποχή της εκδόσεώς του στην Ευρώπη, είχε μεγάλο αντίκτυπο στη διαμόρφωση και ανάπτυξη φιλελληνικών αισθημάτων. Τμήματά του μεταφράστηκαν από τον Ρήγα Φεραίο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ψηφιακό αντικείμενο αξιοποιείται σε μια διδασκαλία σχετική με τον κλασικισμό στην Ευρώπη (τέλος 18ου αιώνα - αρχές 19ου). Ο διδάσκων παρουσιάζει στους μαθητές την εικόνα και τους προτρέπει να την παρατηρήσουν καλά. Οι μαθητές αναφέρουν τις ιδιαίτερες πληροφορίες που αποκομίζουν από τον χάρτη και έπειτα μπορούν να τον συγκρίνουν με την εικόνα που δίνει το πρόγραμμα google earth για την ίδια περιοχή. Αφού διαπιστωθεί ο βαθμός αξιοπιστίας της εν λόγω χαρτογράφησης, ο διδάσκων μπορεί να δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προέλευσή του χάρτη. Φτάνοντας η τάξη σε κάποια γενικά συμπεράσματα σε σχέση με τη λειτουργία του στο μυθιστόρημα του Barthélemy και την επίδραση που είχε το δεύτερο στο ευρύ ευρωπαϊκό μορφωμένο κοινό μπορεί, σε μια πιο προωθημένη έρευνα (Project), να ανατεθεί σε ομάδα μαθητών να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες, ανατρέχοντας σε εκδόσεις ξενόγλωσσες και ελληνικές ( ''Νέος Ανάχαρσις'' του Ρήγα), πολλές από τις οποίες διατίθενται στο διαδίκτυο. Τελικά, η ομάδα των μαθητών παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης συνοπτικά τα ταξίδια του Ανάχαρση, καθώς και όλες τις εικόνες (χάρτες, σχέδια) που περιλαμβάνονται στην έκδοση, κάνοντας τους κατάλληλους συσχετισμούς ταξιδιών και εικόνων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Intercultural exchanges Intercultural exchangesIntercultural exchanges
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE