Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη». Η στοχοθεσία των δραστηριοτήτων αυτών περιλαμβάνει τη γνώση από τους μαθητές των αρχιτεκτονικών ρυθμών και την εικονογραφία των ναών και την κατανόηση της σχέσης των παραπάνω με το υφιστάμενο κοινωνικό, ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, αγιογράφοι, αρχιτέκτονες, μοναχοί) μελετούν τις προαναφερθείσες πηγές και εξάγουν συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά της ναοδομίας και αγιογραφίας σε διάφορες περιόδους και τους πολιτικούς, κοινωνικούς, ιδεολογικούς και οικονομικούς παράγοντες διαμόρφωσής τους, τα οποία αποτυπώνουν σε πολυτροπικά κείμενα. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν ρόλους όπως αυτούς του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του μοναχού, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθησή τους.