The Arcadian Gate and part of the city wall of Ancient Messene, from the southwest
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία από το λεύκωμα του Γερμανού Ernst Reisenger, το οποίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1916 και περιλαμβάνει φωτογραφίες, χαρακτικά και κείμενα λογίων που παρέχουν στον αναγνώστη τη δυνατότητα να περιηγηθεί στην Αττική, Αργολίδα, Μεσσηνία, Αρκαδία, Ήπειρο, Κόρινθο, Αίγινα, Ιόνια νησιά, Κυκλάδες και Άγιον Όρος. Η συγκεκριμένη φωτογραφία εικονίζει την Αρκαδική Πύλη και τμήμα των τειχών της αρχαίας πόλης της Μεσσήνης στην Πελοπόννησο. Η Μεσσήνη ανακηρύχθηκε ελεύθερη πόλις- κράτος μετά την ήττα των Σπαρτιατών από τους Θηβαίους στα Λεύκτρα το 371 π.Χ. Η φωτογραφία ως μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες πηγές στο μάθημα της Ιστορίας, σε διερευνητικού τύπου δραστηριότητες, προκειμένου οι μαθητές να κατακτήσουν γνωστικούς στόχους που σχετίζονται με τις πολιτικές αλλαγές που δημιουργήθηκαν στον ελλαδικό χώρο με την Ηγεμονία της Θήβας και την χρησιμότητα της οχυρωματικής τέχνης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες εικονιστικές και γραπτές πηγές στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα στην ενότητα "Ηγεμονία της Θήβας". Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μελετούν τις πηγές και καταλήγουν σε συμπεράσματα για τις πολιτικές αλλαγές που συντελέστηκαν στον ελλαδικό χώρο μετά την μάχη στα Λεύκτρα και την επικράτηση των Θηβαίων έναντι των Σπαρτιατών. Μπορούν κατόπιν να παράγουν κείμενο πρωτοπρόσωπης αφήγησης υποδυόμενοι ένα πολίτη της Μεσσήνης, ο οποίος αφηγείται τα γεγονότα που οδήγησαν να αποκτήσει την ελευθερία του από τους Σπαρτιάτες, τονίζοντας ταυτόχρονα και τα συναισθήματά του (καλλιέργεια ενσυναίσθησης). Εναλλακτικά στην κατεύθυνση καλλιέργειας ενσυναίσθησης οι μαθητές μπορούν να υποδυθούν έναν πολίτη της Μεσσήνης που παρακολουθεί την ανέγερση των επιβλητικών τειχών. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται επίσης και για δραστηριότητες σχετικά με την αρχιτεκτονική, την οχυρωματική τέχνη και τους ιδεολογικούς τους συμβολισμούς. Η μελέτη του μεγέθους, των τμημάτων και της θέσης του μνημείου αξιοποιείται στην κατεύθυνση της κατανόησης του ιδεολογικού φορτίου και των συμβολισμών που φέρει ένα μνημείο αυτού του είδους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE